مشارکت ۴۰ درصدی زنان نیکوکار اصفهانی در طرح اکرام ایتام

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان گفت: زنان نیکوکار اصفهانی ۴۰ درصد حامیان ایتام و فرزندان محسنین استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از اطلاع‌رسانی کمیته امداد، کریم زارع، اظهار کرد: ۴۰ درصد از حامیان گرانقدر ایتام و فرزندان محسنین استان را زنان نیکوکار اصفهانی تشکیل می‌دهند.

وی تعداد فرزندان یتیم و نیازمند بهره‌مند از کمک‌های ادواری حامیان را ۱۹ هزار و ۵۶۴ فرزند اعلام کرد و گفت: ۵۷ درصد از این فرزندان را دختران نیازمند با جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۵۰ نفر تشکیل می‌دهند.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مددجویان این نهاد در استان اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۳۸ هزار و ۳۰۵ نفر معادل ۶۶ درصد از مجموع ۲۰۹ هزار و ۵۵۳ مددجوی تحت حمایت در استان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص دلایل نیازمندی این زنان به حمایت، گفت: فوت، متارکه، طلاق، بیماری و از کارافتادگی سرپرست از مهمترین عوامل ورود این زنان به مجموعه تحت پوشش بهزیستی است.

زارع در انتها با اشاره به رسالت این نهاد در کمک به محرومان جامعه خاطرنشان کرد: اجرای سیاست‌های توانمندسازی و کمرنگ کردن مواردی که فرزندان خانوارهای تحت حمایت را از رقابت برای کسب فرصت‌های تحصیلی، شغلی و اجتماعی محروم می‌کند، از مهمترین برنامه‌های این نهاد برای قطع چرخه فقر در خانوارهای تحت حمایت است.

کد خبر 410676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.