چهار فیلم تازه‌نفس در مجموع ۷۱ میلیون تومان فروختند

با پایان جشنواره فیلم فجر، سینماها با اکران چهار فیلم تازه بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند.

به گزارش ایمنا، در دو هفته گذشته سینماهای کشور تحت تأثیر برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بودند و پس از فراغت از جشنواره همزمان چهار فیلم تازه‌نفس به گردونه اکران افزوده شدند که البته هیچ‌کدام در دو روز اول اکران فروش قابل ملاحظه‌ای نداشتند و روی هم تنها ۷۱ میلیون تومان فروختند.

فیلم سینمایی "یادم تو رو فراموش" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی نیز پس از کش و قوس‌های فراوان از چهارشنبه ۲۳ بهمن روی پرده رفت و در دو روز اول ۳۳ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان فروخت. این فیلم روایتی از یک داستان واقعی درباره دامون، مربی برکنار شده یکی از باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال است که با دختری که سال‌ها پیش با او ارتباط داشته است، روبه‌رو می‌شود. در این فیلم بازیگرانی چون حسین یاری، آزاده مهدی‌زاده، میترا حجار، ماه‌چهره خلیلی، مازیار فلاحی، خشایار راد و بیتا عطشانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"نرگس مست" به نویسندگی و کارگردانی جلال‌الدین دری و تهیه‌کنندگی عبدالله اسفندیاری نیز از چهارشنبه ۲۳ بهمن روی پرده رفت و در دو روز ۱۰ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان فروخت. این فیلم داستانی از زندگی چهار شاعر و تصنیف‌ساز معاصر را همراه با تاریخچه موسیقی ایرانی در قالبی عاشقانه و شاعرانه به تصویر می‌کشد. سعید پورصمیمی، میترا حجار، مهدی پاکدل، هومن برق‌نورد، سیامک صفری، امیرحسین مدرس، متین ستوده، نگار عابدی، بهنام قربانی، مژگان اخلاقی، هستی فرحی و مهدی فرجوند بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"بی‌وزنی" به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرد قادری و تهیه کنندگی مرتضی شایسته نیز در همین تاریخ در گروه ایران به روی پرده رفت و موفق به فروش ۱۱ میلیون و ۹۲۸ هزار تومانی شد. "بی‌وزنی" فیلمی اجتماعی است با قصه‌ای زنانه که تمام ماجراهای آن در یک شب عروسی اتفاق می‌افتد. امیرعلی دانایی، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، یاسر جعفری، جلال فاطمی، سپیده مرادپور و تینا پاکروان بازیگران این فیلم هستند.

"دوئت" به کارگردانی نوید دانش نیز از چهارشنبه ۲۳ بهمن اکران شد و در دو روز ۱۵ میلیون و ۲۱۷ هزار تومانی فروخت. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود "پالتو شتری" به کارگردانی مهدی علی میرزایی قرار است روی پرده برود، اما "دوئت" جایگزین آن شد. این فیلم داستان مینو را روایت می‌کند که همسرش حامد را به دیدار سپیده می‌برد زنی که همسرش با او گذشته مشترکی داشته است. این ملاقات یادآوری خاطرات گذشته آن‌هاست و … علیرضا آقاخانی، نگار جواهریان، هدیه تهرانی، علی مصفا، پانته‌آ پناهی‌ها، مرتضی فرشباف و مهسا طهماسبی بازیگران این فیلم هستند.

"قطار آن شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی و با بازی افشین هاشمی، سیامک صفری، مریم بوبانی، بهناز نادری، بهرام شاکری، آیلین رشیدیان در مدت سه هفته ۳۳ میلیون و ۸۴۵ هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. "قطار آن شب" یک فانتزی کودکانه است.

"کاتی و ستاره" دیگر فیلم در ژانر کودک است که طی همین مدت ۱۲۵ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان فروش داشت. این فیلم به کارگردانی رضا مجلسی و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری قصه یک موجود فضایی است که از سیاره خود به زمین سفر می‌کند تا همزاد گمشده‌اش کاتی را بیابد. شهره قمر، آوا یونس نژاد، اصغر کهن قنبریان، حدیث نیکرو، دریا مجلسی، مریم شعبانی و محمد نوری بازیگران این فیلم هستند.

"اولین امضا برای رعنا" ساخته علی ژکان طی مدت سه هفته ۱۵ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان به دست آورد. علیرضا جلالی‌تبار، شهرزاد کمال‌زاده، شقایق رهبری، حمیدرضا هدایتی، شهین تسلیمی، فلور نظری، نادر نادرپور، محسن عبداللهیان، حمید فلاحی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. "اولین امضا برای رعنا" یک درام اجتماعی و روایتگر زندگی داستان‌نویسی به نام جهانگیر گلستانه است که چند سال قبل با دختری به نام رعنا ازدواج کرده است. آن‌ها در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنند و اجاره مختصری می‌پردازند، اما طولی نمی‌کشد...

"امیر" به کارگردانی نیما اقلیما و تهیه‌کنندگی سید ضیا هاشمی که چهارشنبه ۲۵ دی در گروه آستارا اکران شد، تاکنون ۱۲۶ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان فروش داشته است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: یکی با کار، یکی با پول، یکی بازندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راه‌هاشون فرق می‌کنه. میلاد کی‌مرام، هادی کاظمی، مصطفی قدیری، بهدخت ولیان، روشنک سه قلعگی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی و سحر دولتشاهی، بازیگر خردسال: آرتین گلچین، ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

"اژدر" ساخته رضا سبحانی در پنج هفته اکران ۵۳۸ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان فروش داشت. "اژدر" روایت مرد فقیر و تنگدستی است که به‌یک‌باره قدرت و توانمندی منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. بهاره رهنما، میر طاهر مظلومی، علی انصاریان، نعیمه نظام‌دوست، شهره لرستانی، شادروان لوون هفتوان، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، محمد شیری، یوسف صیادی، آذین رئوف و آرش نوذری بازیگران این فیلم هستند.

"جهان با من برقص" به کارگردانی سروش صحت که از چهارشنبه ۱۱ دی اکران شد تا روز جمعه ۲۵ بهمن مجموع فروش خود را به شش میلیارد و ۹۸ میلیون و ۴۴۱ هزار تومان رساند. قصه فیلم درباره مردی به نام جهان است که احساس می‌کند به ته خط زندگی رسیده است. علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی، مهیار پوربابایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"زیر نظر" به کارگردانی مجید صالحی که از چهارشنبه چهارم دی روی پرده سینماهای کشور است، تاکنون هشت میلیارد و ۲ میلیون و ۵۷۱ هزار تومان فروخته است. در این فیلم بازیگرانی چون رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، سروش جمشیدی، علی استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی، علی صالحی، سامیه لک، مصطفی راد، عباس جمشیدی و آزاده صمدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. فیلمنامه "زیر نظر" را ابوالفضل کاهانی نوشته و محمد شایسته به همراه رامبد جوان تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارند.

درام ورزشی "سونامی" ساخته میلاد صدر عاملی در همین مدت ۳۵۸ میلیون و ۴۷۶ هزار تومان فروش داشت. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در آخرین اردوی تیم ملی تکواندو، سه تن از بهترین بازیکنان تیم در دانمارک پناهنده شده و به ایران بازنگشتند. این فرصتی است که خسروی، سرمربی قدیمی و کهنه‌کار، بعد از سال‌ها بازگردد و کار نیمه‌تمامش را به پایان برساند و… بهرام رادان، رعنا آزادی‌ور، مهرداد صدیقیان، فرشته حسینی، محمدرضا غفاری، امیرمهدی ژوله، علیرضا شجاع نوری، علیرضا ورزنده، صبا محمدی، امیرحسین شریعتمداری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"آشفته‌گی" به کارگردانی فریدون جیرانی که از ۲۷ آذرماه روی پرده سینماها رفت، تاکنون ۵۹۲ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان فروخته است. "آشفته‌گی" فیلمی درباره عشق و جنایت و روایت دو برادر دوقلو به نام‌های بردیا و باربد (با بازی بهرام رادان) است. مهناز افشار، مهران احمدی، نسیم ادبی، علی میلانی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

منبع: هنر آنلاین

کد خبر 410512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.