گوشت گوسفند کیلویی ۸۳ هزار تومان/ وفور میوه شب عید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: امسال تولید گوشت و مرغ عالی است و چهار ماه است که مازاد تولید داریم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام گرفته که تولید مستمر داشته باشیم و اکنون نیز وضع ذخایر استراتژیک کافی و خوب است، از ابتدای امسال تا امروز گوشت مرغ وارد نشده و گوشت قرمز را نیز بخش خصوصی وارد کرده است.

وی افزود: گوشت تولید داخل را برای ذخیره استراتژیک و حمایت از تولیدکنندگان خریداری می‌کنیم و هیچ نیازی به واردات نداریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره قیمت دام زنده کیلویی ۲۸ هزار تومان و نرخ متفاوت آن در سطح شهر، توضیح داد: گوشت‌ها کیفیت متفاوت دارد؛ گوشت گوساله با کیفیت شقه‌ای باید کیلویی ۷۲ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد و گوشت گوسفند ۸۳ هزار تومان و اگر فروشنده‌ای بیشتر از این می‌فروشد باید دید فروشگاه او کجای شهر قرار دارد، ضمن اینکه خود مردم نیز باید از مراکزی که گوشت را به قیمت مصوب می‌فروشند، خریداری کنند.

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان نیز گفت: تولیدات میوه به ویژه تولید سیب و پرتقال دو برابر پارسال است و کیفیت سیب و پرتقال هم درجه یک است و آنقدر تولید داریم که پیشنهاد کرده‌ایم به دولت با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود که کشاورزان متضرر نشوند و اجازه دهند صادرات هم داشته باشیم.

وی گفت: ۳۰ هزار تن پرتغال و ۳۰ هزار تن سیب برای کل کشور و چهار هزار تن پرتقال و سه هزار تن سیب هم برای تهران تأمین شده، اکنون حدود ۱۲ هزار تن ورودی سیب و پرتقال در استان تهران داریم و شب عید بالای ۳۰ هزار تن در میادین عرضه داریم.

دارایی نژاد با بیان اینکه واردات موز برای شب عید برنامه‌ریزی شده است، گفت: برای صادرات به کشورهایی همچون روسیه افغانستان، هندوستان، پاکستان و عراق برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

کد خبر 410468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.