فرهنگ اصفهان و تبریز درهم تنیده شده است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تعامل میان اصفهان و تبریز محدود به برگزاری یک شب فرهنگی نیست و در چندین قرن گذشته مراودات فرهنگی میان این دو شهر، آن‌ها را در هم تنیده کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نیکوخصلت عصر امروز (پنج‌شنبه) در مراسم افتتاحیه شب فرهنگی اصفهان در تبریز با اشاره به اینکه شکل‌گیری شهر خلاق رویکرد بسیاری از شهرهای جهان است، اظهار کرد: در شهرهای خلاق رویدادهای فرهنگی بسیاری برگزار شده و در چنین شهرهایی به هنر، تاریخ و گردشگری توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی افزود: شهرهای زنده را می‌توان با میزان مراودات داخلی و فرامنطقه‌ای آنان شناخت به همین سبب اقدام اصفهان در حرکت به سمت گسترش مراودات فرهنگی قابل تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: تعامل میان اصفهان و تبریز محدود به برگزاری یک شب فرهنگی نیست و در چندین قرن گذشته مراودات فرهنگی میان این دو شهر، آن‌ها را در هم تنیده کرده است.

وی با بیان اینکه از رویکرد اصفهان در ایجاد تعاملات بین شهری استقبال کرده و می‌آموزیم، ادامه داد: اصفهان همواره توانسته ایران را در جایگاه‌های بین‌المللی سرافراز کند که این امر جای تقدیر دارد.

نیکوخصلت با اشاره به اینکه هرکس در درون خود به صلح برسد این صلح را به دیگران نیز منتقل می‌کند، اضافه کرد: همه ما باید هنر و فرهنگ کشور را بشناسیم و افرادی که برای این کشور تلاش کرده‌اند را ارج نهیم.

وی با اشاره به اینکه باید مرزهای میان اقوام کشور را کمرنگ کنیم، خاطرنشان کرد: نیاکان ما تشخیص دادند که حیات این سرزمین در پیوستگی میان اقوام است برای همین اگر هم تکه‌ای از کشور جدا شده، به راحتی و رضایت مردم نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شرافت ما در اتصال به دریای وحدت میان یکدیگر است و نباید اقدامی در جهت پایین آمدن ارزش این تعامل میان شهرها انجام داد زیرا وحدت می‌تواند عشق و انسانیت را در میان شهروندان گسترش دهد.

کد خبر 410340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.