استاد همایی و استاد شهریار نماد اشتراک ادبی اصفهان و تبریز

مدیر مرکز ادبی قلمستان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اشتراکات ادبی اصفهان و تبریز را برجسته دانست و استاد همایی و استاد شهریار را نماد این اشتراک معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهه رضایی درباره نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان در تبریز گفت: پیشنهادی از سوی مدیران هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ارائه شد که شب فرهنگی نباید محدود به اصفهان و جغرافیای آن شود و ضروری است این شب‌ها توسعه پیدا کرده و هفته فرهنگی و شب اصفهان در سایر شهرها نیز برگزار شود.

وی در خصوص مزایای این طرح بیان داشت: با اجرای این طرح، می‌توانیم با هنرمندان سایر شهرها ارتباط گرفته تا در سایه این ارتباط، ظرفیت‌ها و ویژگی شهرها توسط مدیران و هنرمندان سنجیده شود تا تعاملات ایجاد شده باعث هم افزایی و ایجاد روحیه رقابت در عرصه‌های مختلف گردد.

مدیر مرکز ادبی قلمستان با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی زیادی بین اصفهان و تبریز وجود دارد، خاطرنشان کرد: شاید ارتباط اصفهان با شهر دیگری در حوزه هنرهای تجسمی و موسیقی باشد اما بیشترین اشتراکات اصفهان و تبریز در حوزه ادبیات است. تاریخ صفویه و پایتختی دو شهر در این دوره باعث شده مسائل و جریانات دو شهر به هم مربوط شود.

وی برگزاری شب‌های ادبی اصفهان و تبریز را پیشنهاد اولیه عنوان کرد که منجر به برگزاری نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان شد و افزود: استاد همایی در اصفهان و استاد شهریار چهره‌های شاخص ادبیات هستند که تصویر آن‌ها روی پوستر برنامه نقش بسته است.

رضایی برگزاری این رویداد فرهنگی را آغازی برای حرکت‌های بعدی در این حوزه دانست و با اشاره به برنامه ادبی در نظر گرفته شده در تبریز تصریح کرد: حمیدرضا وطن‌خواه و محمدحسین ملکیان دو شاعر همراه کاروان اصفهان هستند که از شاعران خوب و صاحب سبک به شمار آمده و در عرصه غزل معاصر و شعر آئینی هر دو سرآمد هستند و در تبریز به شعرخوانی می‌پردازند.

نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان با چشم‌انداز اقامه گفت‌وگومندی بر اساس توسعه صنایع خلاق و گردشگری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ امروز ۲۴ بهمن ماه به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 410324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.