طباطبایی نژاد: در هیئت باید رشد دینی و فرهنگ دینی رواج داشته باشد

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: نباید در جلسات امام حسین صرفاً به عزاداری اکتفا کنیم، در این هیئت‌ها باید رشد دینی و فرهنگ دینی رواج داشته باشد، همچنین یک هیأتی باید عقل دینی اش بیشتر از کسانی باشد که با هیأت ارتباط ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز _۲۴ بهمن ماه_ در اولین همایش استانی شورای هیئت‌های مذهبی استان اصفهان اظهار کرد: در جمعی هستیم که با آنها قدم‌های بلندی برای پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شد و اثر واضح و روشنی در پیروزی آن داشتند.

وی با اشاره به یکی از سخنان امام (ره) که "هرچه داریم از عاشورا است" افزود: یادمان هست که در هیئت‌های مذهبی چه فعالیت‌های خوبی صورت گرفت؛ به گونه‌ای که دشمن همواره از آنها وحشت داشت. قبل از انقلاب روضه خوانی و عزاداری برای امام حسین (ع) ممنوع بود؛ زیرا دشمن اثر هیئت و عزاداری برای امام حسین (ع) را که تربیت انسان‌هایی با شعار "مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است" بود، می‌دانستند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن تبریک دهه مبارک فجر اضافه کرد: شور و هیجان بیشتری در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال وجود داشت، به گونه‌ای که انسان می‌فهمد آنچه امام (ره) در مورد انقلاب گفت مبنی بر اینکه "انقلاب ما نور است و به همه جهانیان نور خواهد بخشید"، حرفی وحیانی بوده و همینطور هم خواهد شد.

طباطبایی نژاد ادامه داد: همفکری در تصمیم گیری، کاری اسلامی و دستور دین است؛ امام علی (ع) در این خصوص می‌فرمایند: "مشورت بهترین کمک است. " خداوند به پیامبر اسلام که عقل کل بود می‌گفت مشورت کن و پیامبر با وجود اینکه به مشورت احتیاج نداشت برای اینکه به ما بگوید با مشورت کارها بهتر صورت می‌گیرد در همه کاری مشورت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه با همفکری انسان‌ها بهتر می‌توانند کار کنند، اضافه کرد: در اصفهان به وسیله همین مشورت، هیئت‌های مذهبی بسیار منظم شده و فعالیت‌های خوبی در طول این چند سال صورت گرفته است. نباید در جلسات امام حسین (ره) صرفاً به عزاداری اکتفا کنیم. در این هیئت‌ها باید رشد و فرهنگ دینی رواج داشته باشد. عقل دینی یک هیئتی باید بیشتر از کسانی باشد که با هیئت ارتباطی ندارند.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن اشاره به اینکه اکثر شهدا در خانواده‌های هیئتی رشد یافته بودند، گفت: یک هیئتی دیگران را به محفل خود دعوت می‌کند؛ بنابراین باید سعی کنید جوانان و کودکان را به هیئت بیاورید تا هیئت تان همیشه با نشاط باشد. در این راستا باید افراد کار آزموده جوانان را به هیئت‌ها جذب کنند.

طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه حتی به لحاظ سیاسی نیازمند به جذب جوانان در هیئت‌ها هستیم ادامه داد: اگر می‌خواهیم حکومت ما تا زمان ولایت حضرت ولیعصر (عج) پایدار بماند، باید جوانان را ولایی بار بیاوریم؛ چرا که یکی از بزرگترین نعمت‌ها ولایت است.

وی با بیان اینکه هیئتی بودن، فاطمی بودن و حسینی بودن خرج، سختی و دویدن دارد گفت: اگر یک هیئتی جوانان و حتی فرزندان خود را به هیئت جذب نکند، هیئتی ضعیفی است که متوجه تأثیرات حسینی (ره) بودن نیست.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به نزدیکی ولادت حضرت فاطمه و حدیثی که می‌گوید اولین شخصی که وارد بهشت می‌شود فاطمه (س) است تصریح کرد: راوی این حدیث دانشمندی اهل تسنن است و من معتقدم خود وی معنای این جمله را متوجه نشده است؛ چراکه این جمله نیاز به علم فقه بالایی دارد. یک فرد ممکن است در این دنیا به جایگاهی برسد که لیاقت آن را ندارد اما در آخرت هر کس به چیزی که لایق آن است می‌رسد.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: این جمله با مرام ما نمی‌خواند؛ چراکه در مرام ما اولین شخص در دنیا حضرت محمد (ص) است؛ در واقع هیچکس به مقام او در اسلام نمی‌رسد و او باید شخص اول باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی علما توجیه کردند که چون فاطمه دختر پیامبر است، پس گویی پیامبر اولین شخصی است که وارد بهشت شده اما من روایتی دیدم که می‌گوید پیامبر اولین شخصی است که وارد بهشت می‌شود و فاطمه جلوی اوست؛ یعنی پیامبر به فاطمه (س) تعارف می‌کند که وی ابتدا وارد شود. مقام چنین شخصی قابل تصور نیست.

کد خبر 410322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.