باشگاه ورزشی خورشیدی در بارسلونا

 کلانشهر بارسلونا در کشور اسپانیا میزبان یک مرکز ورزشی شگفت‌انگیز است که علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز خود از خورشید، در پوششی سبز احاطه شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شهر بارسلونا که به خاطر معماری بی‌نظیر خود در سراسر دنیا شهرت دارد، هر روز بیشتر از قبل به تعداد فضاهای سبز شهری افزوده می‌شود. گروهی از معماران این کلانشهر به تازگی ساخت‌وساز یک مرکز ورزشی اعجاب‌انگیز را به پایان رسانده‌اند که این مرکز علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز خود از خورشید، در گل‌ها و گیاهان سبز بومی محصور شده است. علاوه بر این، وجود یک سیستم جمع‌آوری آب باران برای آبیاری گیاهان کاشته شده بر نمای ساختمان در تمام طول سال و تأمین آب مورد نیاز استخر، پایداری ساختمان ورزشی Turó de la Peira را دوچندان کرده است.

محله Turó de la Peira Quarter که ورزشگاه فوق در آن احداث شده است، در دهه ۱۹۶۰ از زیباترین و سبزترین مناطق اسپانیا به شمار می‌رفت که از سراسر کشور بازدیدکنندگانی را به خود جذب می‌کرد. اما پس از آن، شهرسازی و احداث ساختمان‌های بی‌شمار در منطقه پوشش سبز آن را به طور کامل از بین برد و منطقه‌ای مملو از سازه‌های بتنی به وجود آورد. اخیراً، دولت بارسلونا به منظور یادآوری تاریخچه سبز منطقه در ذهن مردم با همکاری گروهی از معماران مشهور شهر یک ساختمان ورزشی در منطقه احداث کرده است که تمام نمای بیرونی آن را گیاهان سبز بومی فرا گرفته است.

مرکز ورزشی Turó de la Peira دو ساختمان قدیمی در مجاورت یکدیگر را در برگرفته است و در طبقه همکف آن یک استخر شنای گرم تعبیه شده است. طبقه بالای استخر نیز به یک زمین ورزشی بزرگ برای انجام ورزش‌های مختلف اختصاص داده شده است. پوشش سبز ساختمان علاوه بر این‌که آن را در مقابل گرما و سرمای شدید عایق‌بندی می‌کند باعث هدایت نور طبیعی به داخل سازه می‌شود. وجود نور طبیعی در کنار دیوارهای چوبی پیش‌ساخته فضایی بهداشتی و مدرن برای مرکز ورزشی Turó de la Peira به وجود آورده است.

مرکز ورزشی سبز بارسلونا مجهز به یک سیستم کاشت هیدروپونیک است که پوشش سبز دور تا دور ساختمان را در برگرفته است و گیاهان را بدون نیاز به خاک پرورش می‌دهد. علاوه بر این، سیستم جمع‌آوری آب باران که بر پشت‌بام تعبیه شده است، آب را به داخل یک تانک در زیرزمین سازه هدایت می‌کند و در تمام طول سال برای آبیاری گیاهان و پر کردن آب استخر ورزشگاه مورد استفاده قرار می‌دهد.

کد خبر 410203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.