محصول ایرانی ۶۰۰ درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی

یک شرکت دانش بنیان به تازگی نوعی سیستم کنترلی تولید کرده است که از نمونه اروپایی آن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد ارزان‌تر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنان توانسته است با طراحی و تولید محصولات خود علاوه بر اشتغال‌زایی در کشور، از واردات این قبیل تجهیزات و خروج مبالغ بسیاری ارز از کشور جلوگیری کند.

رضا کتابدار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان "زرین سامانه شرق" درباره نوع فعالیت و محصولات تولیدی این شرکت گفت: این مجموعه در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های تله‌متری، اتوماسیون صنعتی آب، صنعت برق و اتوماسیون شبکه‌های توزیع، طراحی و ساخت PLC های ماژولار و تولید تابلوهای RTU مورد نیاز و نیز طراحی و ساخت رادیو مودم‌های صنعتی فعالیت دارد.

این فعال فناور درباره کاربرد دستگاه PLC/RTU تولید شده این شرکت توضیح داد: این دستگاه در صنایع نفت و گاز، شرکت‌های برق، شرکت‌های گاز، شرکت‌های آب و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: دستگاه جدید یک سیستم کنترلی است که در کنار تجهیزات موجود نصب می‌شود؛ PLC/RTU این امکان را به کاربر می‌دهد تا سطح سایت را از طریق اتاق کنترل مرکزی، کنترل و مانیتور کند.

کتابدار همچنین افزود: قابلیت ماژولار بودن دستگاه، امکان گسترش تعداد ورودی خروجی‌های دیجیتال و آنالوگ را فراهم ساخته، دستگاه را منعطف با نیازهای یک سیستم کنترل و مانیتورینگ جامع و کامل می‌سازد و قابلیت ارتباط با سایر تجهیزات و نرم افزارهای کنترل مانیتورینگ از طریق بسترهای سریال و اترنت و پروتکل‌های مختلف را دارد.

این فعال فناور درباره صادرات محصول به کشورهای منطقه نیز توضیح داد: قطعاً به دنبال صادرات هستیم، اما برای صادرات به کشورهای منطقه به دلیل نبود زیرساخت مناسب در کشور مقصد، هنوز امکان صادرات فراهم نشده است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: پیش از آغاز فعالیت این شرکت تأمین این تجهیزات از طریق واردات صورت می‌گرفت و در حال حاضر نیز به دلیل شرایط موجود واردات، بسیار به سختی صورت می‌گیرد.

کتابدار درباره اختلاف قیمت محصول تولیدی این شرکت با نمونه مشابه خارجی آن گفت: قیمت کالای ساخته شده کشور کره حدود ۵۰ درصد و نمونه اروپایی آن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد گران‌تر از محصول ایرانی است و این در حالی است که قابلیت و کارایی دستگاه خارجی و ایرانی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

کد خبر 410170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.