منطقه ۱۰ تبریز بیشترین تراکم جمعیت را دارد

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری تبریز گفت: شهرداری منطقه دو به عنوان یکی از سه منطقه معین منطقه ۱۰، در تملک املاک و مسیرگشایی به این منطقه حاشیه‌نشین کمک زیادی کرده است.

به گزارش ایمنا، رسول وظیفه شناس با بیان اینکه سکونت ۲۰۰ هزار نفری ساکن در مساحت هزار و ۱۰۰ هکتاری موجب شده تا بیشترین تراکم جمعیت در این منطقه از تبریز وجود داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی شهر، این منطقه شرایط خاصی دارد و یک منطقه بسته است؛ تنها منطقه‌ای است که با وجود حاشیه نشینی زیاد، هیچ حریم و زمین خالی ندارد و اکثر اراضی متعلق به دولت است.

وظیفه شناس از کمک‌های شهرداری منطقه دو تبریز به این منطقه خبر داد و گفت: در بحث تملک و مسیر گشایی، شهرداری منطقه دو به عنوان یکی از سه منطقه معین منطقه ۱۰، به ما کمک کرده و ما توانستیم در مسیر گشایی خیابان علی بقال از کمک‌های این منطقه استفاده کنیم.

وی افزود: مدیر منطقه دو شهرداری تبریز با توجه به اشرافی که به مسائل و مشکلات منطقه ۱۰ دارد، به عنوان معین توجه خاصی به این منطقه حاشیه نشین دارد و باید از توجه و کمک‌های ایشان و همکارانش قدردانی کنم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری تبریز در خصوص مسیر گشایی خیابان علی بقال، تصریح کرد: طول این خیابان ۳۲۰ متر و عرض آن ۲۴ متر است و بیش از ۶۰ درصد تملک مسیر انجام شده است. با تملک بقیه املاک و مسیر گشایی کامل، شاهد احداث این خیابان در منطقه خواهیم بود.

وی گفت: ما در منطقه ۱۰ با وجود درآمد حداقلی و البته با مدیریت بهینه منابع مالی، حداکثر کارایی را داشته‌ایم و در عین حال در راستای مدارا با شهروندان، علاوه بر تخفیف ۵۰ درصدی عوارض از سوی شورای شهر، خود ما نیز در بحث اخذ عوارض به ساکنان این منطقه تخفیف می‌دهیم.

وظیفه شناس اضافه کرد: باید در راستای توسعه پایدار گام برداریم و کارهای زیربنایی انجام دهیم که ایجاد ۴۰ کیلومتر کانال فاضلاب که پیش از این بی‌سابقه بوده است، در این راستا انجام شده است.

کد خبر 410120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.