مدیریت پسماند شیراز علمی‌تر می شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: طرح تفصیلی مدیریت پسماند از مرحله تفکیک از مبدا تا یک مرحله بعد از دفن به طور کارشناسی به اجرا درمی‌آید تا از ابتدای سال ۹۹ روند مدیریت پسماند علمی‌تر، کارشناسی‌تر و کارآمدتر دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ناصری در جلسه تعیین تکلیف معضلات و مشکلات خدمات شهری، بهبود محیط شهری و روستاهای الحاقی شهرداری منطقه ۱۰ شیراز اظهار کرد: در آینده‌ای نه چندان دور با افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان، این محور به اصلی‌ترین ورودی شهر تبدیل شده که شمال غرب را به جنوب شرق متصل می‌کند بنابراین لازم است پیش‌بینی‌های لازم از جمله جانمایی پایانه مرکزی شهر در منطقه ۱۰ انجام شود.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شیراز جز اولین شهرها در کشور است که طرح تفصیلی مدیریت پسماند را از مرحله تفکیک از مبدا تا یک مرحله بعد از دفن به طور کارشناسی به اجرا درخواهد آورد تا از ابتدای سال ۹۹ روند مدیریت پسماند علمی‌تر، کارشناسی‌تر و کارآمدتر دنبال شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: روزانه بالغ بر هزار و ۱۰۰ تن پسماند خانگی، قریب به ۱۴ تن پسماند عفونی و شش هزار و ۵۰۰ تن پسماند ساختمانی توسط پرسنل زحمتکش این سازمان جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۲ آرامستان فعال در سطح شهر شیراز قرار دارد که با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان دارالرحمه، از ابتدای سال آینده آرامستان مرکزی شیراز بهشت احمدی خواهد بود و ادارات خدمات‌رسان نیز در آن مکان مستقر خواهند شد.

کد خبر 410084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.