دهقان: هیچ محدودیتی نمی‌تواند مانع پیمودن مسیر راه حق شود

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه دفاعی گفت: انقلابی بودن به معنای همراهی و هم پایی با ملت در تمامی صحنه‌ها است؛ انقلابی بودن به این معنا است که هیچ محدودیتی نمی‌تواند مانع پیمودن مسیر راه حق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین دهقان صبح امروز (۲۲ بهمن ماه) در راهپیمایی پیروزی انقلاب در میدان نقش جهان اصفهان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت چهلمین روز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم یکی از فرزندان امام (ره) بود که در مکتب ایشان رشد یافت، بالغ شد و به کمال و تعالی رسید تا امروز به عنوان سرباز بتواند برای ملت الگو و مکتب باشد. شهید سلیمانی یک فرمانده شجاع، با تدبیر و فردی انقلابی و متواضع و معلم عرصه جهاد و دفاع بود.

مشاور مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی ادامه داد: شهید سلیمانی توانست در مکتب امام (ره) ابعاد روحی و معنوی خود را آنچنان ارتقا دهد که در دل ملت‌ها و مردم جای بگیرد. امروز سردار سلیمانی، ندای فطرت همه آزادی خواهان جهان است و به عنوان شخصیت عارفی که با همه توان با برنامه‌های نظام صهیونیستی مبارزه کرد، راهی را گشود که نتیجه‌ای جز صلح، ثبات و امنیت ندارد.

دهقان تصریح کرد: وی در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و همه کشورهای اسلامی که در معرض تجاوز و اشغال بودند حضور پیدا کرد و در کنار مردم ایستاد و جوانان را در مقابله با اشغالگری سازماندهی و تجهیز کرد و در برابر ظلم و ظالم ایستاد. سلیمانی به انقلاب کمک کرد و در این مسیر ثابت کرد انقلابی بودن چه معنایی دارد.

وی افزود: انقلابی بودن به معنای همراهی و هم پایی با ملت در تمامی صحنه‌ها است؛ انقلابی بودن به این معنا است که هیچ محدودیتی نمی‌تواند مانع پیمودن مسیر راه حق شود. باید با بصیرت تمام همواره راه و رسم دشمن را شناخته و به هنگام نیاز برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن وارد عرصه شویم.

مشاور فرماندهی‌معظم کل قوا در حوزه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح ادامه داد: انقلابی بودن به این معنا است که تنها تواضع در مقابل ملت و پذیرش مردم فارغ از مذهب، رنگ و قومیت است که می‌تواند مسیر رشد و تعالی را هموار کند؛ همانگونه که شهید سلیمانی در کنار همه اقوام و مذاهب به معنای واقعی ایستاد و همین موضوع رمز ماندگاری سلیمانی بود.

دهقان با بیان اینکه سردار سلیمانی توانست در دو دهه گذشته تمامی برنامه‌هایی را که مثلث عربی و عبری برای منطقه طراحی کرده بودند شکست دهد، گفت: آنها به دنبال تغییر چهره اسلام در منطقه بودند تا ندائی در مقابل اسرائیل نباشد و شعار از نیل تا فرات صهیونیست را تحقق ببخشند؛ همان‌گونه که همواره تلاش کردند یاس و نومیدی را در میان مسلمانان آنچنان ریشه بدوانند تا امتی یک دست و اسلامی تشکیل نشود، اما حاج قاسم ملت شریف ایران کسی بود که طومار این توطئه عمیق و ظالمانه را در هم شکست.

وی ادامه داد: امروز ملت عراق این شعار را باور می‌کند که اگر امنیت، آرامش، رشد و توسعه می‌خواهند این مهم در سایه پاک کردن حضور آمریکا به دست می‌آید. امروز کار به جای رسیده که رئیس پارلمان کویت سند معامله قرن را در برابر چشم جهانیان به سطل زباله می‌اندازد؛ این رفتار نقطه پایانی است بر درگیری مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه دفاعی تاکید کرد: ۴۱ سال از انقلاب گذشت و فراز و فرودهای زیادی را تجربه کردیم و موفقیت‌های بزرگی را پشت سر گذاشتیم؛ باید پذیرفت که کاستی‌های جدی وجود دارد، اما بر این باوریم که ملت ایران آنچنان اقتدار دارد که همه مشکلات را پشت سر می‌گذارد و حتماً قله‌های موفقیت را خواهد پیمود. برکات نظام جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال لیست پر باری را شکل می‌دهد و ما به این دلیل که در معرض این برکات بودیم کمتر ابعاد آن را حس می‌کنیم، اما بیگانگان اتفاقات درونی ایران را به خوبی می‌بینند.

دهقان ادامه داد: فصل جدیدی در عرصه سیاسی با پیروزی انقلاب باز شد و از یک نظام سیاه ستمشاهی فاسد به نظامی الهی رسیدیم. مردم سالاری واقعی و حقیقی را تجربه کردیم و نشان دادیم بین اخلاق و سیاست می‌توان جدایی و تفکیک قائل نشد. نشان دادیم دین می‌تواند اداره امت را بر عهده بگیرد و نشان دادیم عرصه انقلاب، عرصه ظهور و بروز شکوفایی‌ها است.

وی تاکید کرد: امروز واحدهای صنعتی، دانشگاهی، شرکت‌ها و اقدامات زیربنایی از دستاوردهای عظیم انقلاب است، اما با شایستگی‌های ملت فاصله داریم و امیدواریم با یاری خدا این خلاءها را پر کنیم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح افزود: درود بر مردم شهید پرور و همیشه در صحنه اصفهان که ۲۳ هزار شهید را در جبهه‌های نبرد دفاع مقدس و انقلاب مانند شهید بهشتی، شهید همت و خرازی و شهید اشرفی تقدیم انقلاب کرده‌اند و اولین حکومت نظامی در این شهر بود. امروز بار دیگر مردم اصفهان ثابت کردند در عرصه انقلاب پیشگام هستند.

دهقان اظهار کرد ترور شهید سلیمانی ثابت کرد دولت آمریکا تروریست است. ترامپ به دلیل مشهور شدن خود منافع مردم آمریکا را به خطر انداخت و نشان داد به هیچ اصل اخلاقی پایبند نیست. ایران با موشک باران پایگاه آمریکا در عراق ثابت کرد دارای عزمی جدی برای دفاع از منافع ملی است. طرح‌های آمریکا در منطقه به روزهای پایانی خود رسیده، اما انتقام ما نشان داد آمریکا شکست ناپذیر نیست. گام بعدی، خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم گفت: ملت باید کسانی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند که توانمند، کارآمد و انقلابی باشند و از عدالت دفاع کنند.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در حوزه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: معامله قرن از ذهن ترامپ و طرفداران او برآمد. آنها می‌خواهند مسأله‌ای تاریخی را با پول حل کنند، اما ملت‌های اسلامی و فلسطین در این مسیر کوتاه نمی‌آیند و این ننگ تاریخی را نمی‌پذیرند.

کد خبر 410025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.