استفاده از LPG به عنوان سوخت، صرفه اقتصادی ندارد

قائم ‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: ارزش LPG بیشتر از بنزین است و استفاده از LPG به عنوان سوخت جایگزین بنزین صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید قاسمی ده‌چشمه بعد از ظهر امروز _دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: LPG به عنوان سوخت خودرو در کشور مصرف نمی‌شود و تا زمانی که منابع CNG در اختیار رانندگان وجود دارد و مالکان خودروهای عمومی قادر هستند به صورت رایگان خودروی خود را دوگانه سوز کنند، هیچ لزومی ندارد که از سوخت LPG استفاده کنیم و منابع LPG کشور نیز کفاف استفاده همگانی از این ماده به عنوان سوخت جایگزین را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو در مرحله نخست دوگانه سوز شدن رایگان بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، از خدمات بهره مند می‌شوند و همه رانندگان خودروهای عمومی قادر هستند که از این طرح استفاده کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: محدودیتی برای ارائه خدمات دوگانه سوز کردن به خودروهای عمومی نداریم و همه رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی می‌توانند با مراجعه به سایت IRNGV.IR در این طرح ثبت نام کنند. تنها مالکان خودروهای عمومی قادر هستند مشخصات خودروی خود را وارد این سایت کنند و بقیه فرآیندها به صورت زیرساختی توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نفت مدیریت خواهد شد؛ شرکت‌های پیمانکار این طرح اطلاعات را از سامانه دریافت می‌کنند و پس از هماهنگی با سازمان استاندارد، مالکان خودروهای ثبت شده را فراخوان می‌کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با بیان اینکه مدارک و کارت سوخت خودروهای مشمول این طرح، پس از دوگانه سوز شدن اصلاح خواهد شد، افزود: در مرحله نخست دوگانه سوزی خودروهای عمومی، برای انجام عملیات بر روی ۶۵۰ هزار خودرو قرارداد منعقد کرده ایم و هدف وزارت نفت ادامه طرح برای پیمانکاران به صورت تشویقی است.

وی اضافه کرد: برای اجرای کل طرح و دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی کشور، بازه زمانی ۱۴ ماه را تعیین کرده‌ایم و این ۱۴ ماه با یک ماه گذشته به صورت یک طرح ۱۵ ماهه محقق خواهد شد و بر اساس قولی که وزیر نفت داده بود در ۲۲ بهمن‌ماه امسال از اولین گروه خودروهای عمومی که به صورت رایگان دوگانه سوز شده اند در اصفهان رونمایی کردیم.

قاسمی ادامه داد: ظرفیت کشور در دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در ماه از ۳۶ هزار تا ۱۰۰ هزار دستگاه متغیر است و منابع مورد نیاز برای شرکت‌های پیمانکار این طرح توسط بانک ملت تأمین شده و بازپرداخت این تسهیلات بر عهده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور است.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد: به ازای دوگانه سوز شدن هر خودرو، حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار در اختیار شرکت‌های پیمانکار قرار داده شده و به صورت ارزی نیز با احتساب ۴۱۰ دلار برای هر خودرو، اعتبارات لازم تخصیص یافته است.

وی گفت: از منابع شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای ارائه تسهیلات بانکی به صاحبان خودروهای شخصی که قصد حضور در این طرح را دارند استفاده خواهیم کرد و بر اساس مذاکرات انجام شده، مقرر شد سود تسهیلات بانکی برای خودروهای شخصی صفر درصد باشد.

کد خبر 409953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.