شب فرهنگی اصفهان در تبریز برگزار می‌شود

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شب فرهنگی اصفهان در تبریز ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در پردیس سینمایی قدس تبریز اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی عطریان در خصوص برگزاری شب فرهنگی اصفهان در تبریز اظهار کرد: این برنامه مجموعه‌ای از اتفاقات هنری اصفهان را در بخش‌های مختلف در بردارد که در بخش اول به منظور قوی‌تر کردن تعامل فرهنگی به ارائه شعر و داستان‌هایی در مورد اصفهان می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه یکی از تئاترهای تولیدی اصفهان به نام "کُلاغ ها" اثر سعید محسنی به روی صحنه خواهد رفت، همچنین اثر نگارگری با طرحی از نماد برج قوس توسط استاد جوکار خلق می‌شود که پس از اتمام توسط شهرداری اصفهان به شهرداری تبریز تقدیم خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای موسیقی در مکتب اصفهان و اکران ۱۲ فیلم سینمایی مرتبط با شهر اصفهان در یکی از سینماهای پردیس سینمایی قدس نیز از جمله برنامه‌های شب فرهنگی اصفهان در تبریز است.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: خوشحال پور به عنوان یکی از نقالان به نام اصفهان قرار است در حوزه نمایش اسطوره‌ای برای افراد حاضر در سالن نقالی کند.

عطریان اضافه کرد: همچنین در این برنامه تفاهم نامه همکاری‌های فرهنگی مشترک شهرهای اصفهان و تبریز آماده شده است که توافق نامه به امضای شهرداران هر دو شهر خواهد رسید.

وی افزود: کارگاه‌های جنبی با حضور دکتر شفقی عضو هیئت علمی و مؤسس دانشکده جغرافیای دانشگاه اصفهان و دکتر جوکار عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌شود که به ترتیب در خصوص تشابه‌های فرهنگی میان اصفهان و تبریز و نگارگری از منظر عرفان قرن هفتم به سخنرانی می‌پردازند.

وی با اشاره به هدف برگزاری برنامه شب فرهنگی اصفهان در تبریز گفت: استراتژی اصلی این برنامه تعامل فرهنگی فارسی زبانان و آذری زبانان با یکدیگر و توسعه صنایع خلاق بر اثر توسعه فرهنگی است.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان غرفه فرهنگی در کنار این برنامه برپا کرده است که در آن محصولات صنایع دستی و فرش اصفهان را می‌فروشد و همچنین سوغات فرهنگی شامل اطلاعات گردشگری شهر اصفهان نیز در قالب نقشه‌ها و کتابچه‌های گردشگری اصفهان به شهروندان تبریزی اهدا می‌شود.

کد خبر 409906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.