خسارت تندباد اخیر در اصفهان جزئی بود

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تندباد اخیر در شرق اصفهان خسارت‌های جزئی برجا گذاشت، گفت: پیش‌بینی به هنگام همراه با اقدامات پیشگیرانه در کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث بسیار موثر بوده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه ناپایدار فاقد رطوبت به استان اظهار کرد: وقوع تندباد لحظه‌ای در همه مناطق به ویژه شرق اصفهان در روزهای شنبه و یکشنبه، محسوس بود که با توجه به اعلام آمادگی و طرح‌های پیشگیرانه از طوفان، خسارات روز شنبه جزئی بود.

وی با بیان اینکه سرعت باد روز شنبه در مناطق شرقی استان به ویژه شهرستان‌های نطنز، نائین، خور و بیابانک و اردستان ۸۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شد، افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران تعطیلی تمامی مدارس و مقاطع تحصیلی شهر نائین و مناطق تحت تاثیر باد در ساعت ۱۱ صبح بود؛ همچنین مدارس نوبت بعدازظهر نیز تعطیل شد.

وی با اشاره به آماده باش پلیس راه، راهداری و همه شهرداری‌ها در این مدت، گفت: پلیس راه در برخی مسیرها به علت وقوع گرد و غبار محدودیت ترافیک اعلام کرد و از تردد خودروها جلوگیری شد.

شیشه فروش با بیان اینکه اطلاع رسانی رسانه‌ها در این امر مؤثر بود، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران از یک ماه پیش به شهرداری‌ها اعلام کرده بود که درخت‌ها هرس شود؛ تا از شکسته شدن درختان که در گذشته با وزش باد اتفاق می‌افتاد و خسارت‌هایی بر جا می‌گذاشت؛ گرفته شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان محکم سازی داربست‌ها، اعمال محدودیت در تردد و پیش‌بینی به موقع را در کاهش خسارت‌ها طی دو روز گذشته مؤثر دانست و افزود: شکسته شدن چند اصله درخت در جاده نائین- اردستان- نطنز، آسیب چند شبکه برق و خسارت دیدن سقف دو واحد مرغداری و همچنین فروریزش دیوار دو باغ در اردستان و نائین از خسارت‌های ناشی از تندباد روز شنبه بود.

شیشه فروش با بیان اینکه در شهر اصفهان خسارتی نداشتیم، خاطرنشان کرد: در خصوص خسارت ناشی از تندباد در مناطق شرقی استان در برخی موارد شکستن چند شاخه درخت و سقوط دو داربست رخ داد اما شهرداری‌ها بیمه هستند ضمن اینکه شهروندان باید اصول ایمنی را رعایت و در چنین شرایطی از توقف خودرو در کنار درخت‌ها، تیرهای برق و همچنین تردد در جاده‌هایی که گرد و غبار وجود دارد، خودداری کنند.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه مدیریت بحران به معنای پیش‌بینی، هشدار، پیشگیری و کنترل است، گفت: پیش‌بینی به هنگام در کنار اقدامات پیشگیرانه در کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث بسیار مؤثر است.

کد خبر 409829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.