عامل جدید انتقال کرونا به انسان شناخته شد

پژوهشگران چینی به تازگی اعلام کرده‌اند که ممکن است "پانگولین" که یک مورچه خوار پولک‌دار است، ناقل ویروس کرونا به انسان باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پژوهش‌های اولیه در زمینه انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان، به مارها اشاره شد، اما در مطالعه جدید موجودات دیگری که در بازار ووهان چین به فروش می‌رسید به عنوان ناقل بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت. اگرچه در بعضی پژوهش‌ها، خفاش‌ به عنوان ناقل این بیماری شناخته شد، اما گروهی از محققان معتقد هستند که بیماری کرونا به طور مستقیم از خفاش به انسان منتقل نشده است. بنابراین به نظر می‌رسد که حیوان دیگری در این میان نقش واسطه داشته است.

به گفته خبرگزاری ملی چین، دانشمندان دانشگاه کشاورزی چین جنوبی دریافتند ویروس جدیدی که مورچه خوار "پانگولین" را بیمار می‌کند، ۹۹ درصد شبیه بیماری کرونای مشاهده شده در میان انسان‌ها است. این نظریه نشان می‌دهد که پانگولین‌ها، همانند یک رابط عمل کرده و ویروس کرونا را از خفاش‌ به انسان منتقل می‌کنند؛ مورچه خوار پانگولین در بازارهای فروش غیر قانونی حیوانات معامله می‌شود.

پانگولین، نوعی پستاندار است که تعدادی از گونه‌های آن به شدت در معرض انقراض قرار دارد؛ این پستاندار در آفریقا و آسیا یافت می‌شون و طبق قوانین بین المللی محافظت می‌شود، اما به دلیل تقاضای زیاد در جنوب چین و ویتنام، خرید و فروش آن به طور غیر قانونی انجام می‌شود. مردم این کشورها معتقد هستند که گوشت این حیوان بسیار لذیذ بوده و پوست سخت آن نیز دارای خواص دارویی است.

اگر نظریه جدید در مورد مورچه خوار پانگولین به عنوان ناقل ویروس کرونا صحیح باشد، به پیشگیری و کنترل بیماری کرونا کمک بسیاری خواهد کرد، اما لازم است در این زمینه آزمایشات و مطالعات بیشتری صورت گیرد.

کد خبر 409811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.