باید از ظرفیت سینمایی استان اصفهان استفاده کرد

مدیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان با اشاره به اینکه این جشنواره بیش از ۱۶ هزار مخاطب داشته است، گفت: باید از ظرفیت استان اصفهان که در سینما به عنوان شهرلوکیشن‌ها معروف است استفاده کرد.

رضا دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تعداد مخاطبان دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت: تا امروز ۱۴ هزار مخاطب در سینما سیتی سنتر و حدود چهار هزار مخاطب در سینما ساحل اصفهان به تماشا فیلم‌های جشنواره فجر نشسته‌اند. در سینما سیتی سنتر سالن هنرمندان و اصحاب رسانه و سالن اصلی جشنواره ظرفیت بیشتری دارد و به همین دلیل است که اختلاف آماری بین دو سینما وجود دارد.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر اصفهان با بیان این که سه فیلم خروج، درخت گردو و شنای پروانه به سانس فوق العاده رسیدند، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و محدودیت‌هایی که وجود دارد استقبال مردم از جشنواره بد نبود، اما نمی‌توانیم بگویم خیلی عالی بوده است.

وی با بیان این که استان اصفهان دومین استان بعد از تهران است که سالن ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه دارد، تاکید کرد: برای ساخت این سالن هزینه زیادی شده و بخش خصوصی در این موضوع مشارکت کرده و تمام فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و چند فیلم از بخش نگاه نو در این سالن اکران می‌شود. هنرمندان و اصحاب رسانه می‌توانند این فیلم‌ها را در سالن ویژه خودشان با کارتی که جشنواره برایشان صادر کرده است، ببینند.

افزایش تولیدات سینمایی در سطح استان

دهقانی با اشاره به بخش جنبی جشنواره که پنج اثر از فیلمسازان اصفهانی در آن نمایش داده می‌شود، اظهار کرد: این اتفاق مهم از سال گذشته شروع شد، باید به پشتیبانی از فیلم‌سازان بومی اهمیت داده شود. در این بخش جنبی یک سالن به عنوان سالن اکران‌های فیلم‌های اصفهان اختصاص یافته و با انتخاب ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان تعدادی از آثار فیلم‌سازان اصفهانی که در سال ۹۷ و ۹۸ تولیدات فیلم بلند ویدئویی داشتند در این سالن اکران می‌شود.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر اصفهان خاطرنشان کرد: تولیدات سینمایی در استان اصفهان افزایش یافته و این نشان می‌دهد بخش جنبی اکران فیلم‌های اصفهانی در حوزه اقتصاد سینما موفق بوده و توانسته جذب سرمایه گذار کند و تولیدات را در فیلم‌های بلند بالا ببرد. این اکران‌ها از نظر اقتصاد به بحث جذب سرمایه گذار برای فیلم سازان، اهمیت دادن به فیلم سازان و تکریم آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی با بیان این نکته که در بین استان‌های دیگر کشور جشنواره فیلم فجر اصفهان سرآمد است، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره برگزاری کارگاه‌هایی تخصصی را مدنظر قرار دادیم تا جشنواره صرفاً این نباشد که یک فیلم در استان اکران شود و در یک تاریخ مشخص این اکران‌ها به اتمام برسد. سه کارگاه تخصصی در حوزه سینما، فیلمنامه نویسی و کارگردانی برگزار شد.

در کنار برگزاری جشنواره باید آموزش وجود داشته باشد

مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر اصفهان درباره بحث‌های حمایتی از فیلم‌های اصفهان توضیح داد: دو نکته یعنی موضوع فیلمنامه که چطور ساخته و پرداخته می‌شود و اینکه چطور می‌توان این فیلم را به فروش رساند را اگر در تولیدات سینمایی شهرمان رعایت کنیم سرمایه گذار همکاری خواهد کرد.

وی افزود: اقتصاد سینما این نیست که فیلم بفروشد، اقتصاد سینما این است که نوع ساختار فیلم را طوری بسازیم که قابلیت ارائه و پذیرش مخاطب داشته باشد و در سینما گردش اقتصادی ایجاد کند و باید سازمان‌ها و شبکه نمایش خانگی را به خریدن فیلم مجاب کند. برای این مقوله آموزش نیاز است، متأسفانه در جشنواره‌های دیگر چنین آموزش‌هایی وجود ندارد اما امسال برای اولین بار این کار در اصفهان انجام شد. اصفهان جشنواره زیاد دارد مانند فیلم کودک و نوجوان، زنده رود و غیره در کنار این جشنواره‌ها نیاز است که کارگاه‌های اقتصاد سینما گذاشته شود و از افراد موفق در این زمینه برای ارائه تجربیات دعوت شود.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر اصفهان در پایان تاکید کرد: باید از ظرفیت استان اصفهان که در سینما به عنوان شهرلوکیشن‌ها معروف است استفاده کرد. فیلمسازان بسیاری از استان‌های دیگر در اصفهان تولیداتشان را انجام می‌دهند ما نیز باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم. فضای فیزیکی و گویش خوب استان باعث می‌شود که ما یک سینمای پویا و اقتصاد پویا داشته باشیم. اکنون فیلمنامه نویس اصفهانی داریم که در جشنواره فجر است پس چرا کارگردان و تهیه کننده‌اش را نداشته باشیم.

کد خبر 409743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.