پرداخت مستمری به خانواده های دارای سه‌قلو به بالا

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسمی ویژه چند قلوهای تحت پوشش سازمان بهزیستی با عنوان «همزادهای دوست داشتنی»، از پرداخت مستمری ماهانه به خانوارهای دارای سه قلو به بالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی کشور در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"دکتر «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسمی ویژه چند قلوهای تحت پوشش سازمان بهزیستی با عنوان «همزادهای دوست داشتنی»، از پرداخت مستمری ماهانه به خانوارهای دارای سه قلو به بالا خبر داد و گفت:.

از بهمن ماه امسال مبلغ ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بعنوان مستمری به خانوارهای دارای فرزند سه قلو به بالا پرداخت شد که قرار است این مبلغ تا ۱۵ هر ماه به حساب خانوارها واریز شود.

از این ماه، با حمایت‌های دولت و در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری تمام خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بیشتر مستمری و کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند.

سالانه در کشور حدود ۲۰ هزار تولد دوقلویی داریم که به این ترتیب هر سال ۴۰ هزار فرزند دو قلو به جمعیت ایران اضافه می‌شود.

هر سال بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ تولد سه قلویی و بین ۲۰ تا ۴۰ تولد ۴ قلویی در کشورصورت می‌گیرد.

تعداد تولدهای ۵ قلویی هم بین یک تا ۸ تولد در سال‌های اخیر بوده به طوری که در سال ۹۳، ۸ خانواده و در سال ۹۷ نیز ۲خانواده ۵ قلو به دنیا آورده‌اند.

در سال ۹۳، ۸۶۸ خانوار فرزند سه قلو و در سال ۹۴ نیز ۸۸۳ خانوار، در سال ۹۵، ۷۷۴ و در سال ۹۷ هم ۶۴۶ خانوار فرزندان ۳ قلو به دنیا آورده‌اند.

کمک‌های معیشتی برای خانواده‌های دارای فرزند دوقلو در نظر گرفته شده است که حمایت‌های مذکور از زمان تولد تا پایان ۶ سالگی ادامه خواهد داشت. "

کد خبر 409722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.