محرومیت سیستان و بلوچستان را با «هم پیوندی» از میان برداریم

شهردار اصفهان با ارسال نامه‌ای به مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، با توجه به مشاهدات عینی در سفر به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان آنها را به تشکیل کارگروهی ویژه برای انجام فعالیت‌های لازم در این منطقه در سه سطح کوتاه، میان مدت و بلند مدت دعوت کرد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در این نامه خطاب به پیروز حناچی، رییس مجمع شهرداران کلانشهرها نوشته است: در بازدیدی که شخصاً به همراه جمعی از مدیران شهرداری اصفهان از این منطقه داشتم، مقرر شد با همراهی و هم جهتی نهادهای مردمی اقدامات فوری برای کاهش تألمات ناشی از سیل انجام گیرد.

وی در ادامه این نامه با تشریح اینکه بر اساس مشاهدات عینی، کارگروهی ویژه برای انجام فعالیت‌های لازم در این منطقه در سه سطح کوتاه، میان و بلند مدت تشکیل شد، آورده است: در این کارگروه مقرر شد، فعالیت‌های کوتاه مدت برای تأمین نیازهای اولیه از جمله پوشاک، خوراک، دارو و لوازم بهداشتی که هم اکنون نیز با همت شهرداری و خیران اصفهانی در حال انجام است، انجام شود.

در نامه شهردار اصفهان آمده است: فعالیت‌های میان مدت ناظر بر بازسازی خسارات تحمیلی به امکانات زیرساختی از جمله معابر و خطوط مواصلاتی و اقدامات اصلاحی برای ایجاد پل‌ها و… است. در این خصوص نیز معاونت عمران شهرداری اصفهان مأمور به تهیه گزارش و پیگیری موضوع است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های بلندمدت، متضمن برنامه هدفمند و فرآیند محور به منظور ارتقا سطح تاب آوری فرهنگی و اجتماعی زیستگاه‌های انسانی در مناطق محروم بلوچستان است، خطاب به مجمع کلانشهرها نوشته است: در این زمینه قصد داریم تا با اجرای طرح «هم پیوندی» با شهرهای بلوچستان بتوانیم به صورت نمونه، یکی از نقاط محروم این استان را با همیاری و همکاری کنشگران مدنی به سطحی از استاندارد فرهنگی و اجتماعی در دو بخش "فراسازه ای" یعنی انجام اقداماتی همچون ایجاد فرهنگسراها، مراکز تفریحی و مراکز کارآفرینی و بخش "فرارفتاری" مانند برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به تناسب نیاز برسانیم.

در پایان این نامه آمده است: اعتقاد داریم اگر مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در اجرای طرح «هم پیوندی» با شهرهای بلوچستان هم ساز و هماهنگ شوند، می‌توان ۱۸ نقطه تعریف شده را با ظرفیت‌های موجود به سطحی از تاب آوری رساند تا ضمن کاهش آسیب‌های ناشی از محرومیت‌های متعدد در این استان، بتوانیم پایگاه‌های میان فرهنگی را شکل داده که این امر خود باعث و بانی محرک توسعه در دیگر نقاط محروم این منطقه خواهد بود و اثرات آن تنها به زمان سیل محدود نخواهد شد.

کد خبر 409675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.