۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
تدوین کتاب تاریخ شهر باسمنج

شهردار باسمنج گفت: کتاب تاریخ شهر باسمنج در دست تهیه است که در این راستا قراردادهایی با بنیاد ایران‌شناسی منعقد شده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا سفیدی اظهار کرد: فراخوان نامه‌ای به سردار دل‌ها با موضوع نگارش نامه‌ای برای شهید سلیمانی در سطح مدارس شهر باسمنج و همچنین بخش آزاد آغاز شده است.

وی ادامه داد: این فراخوان به مدارس شهر باسمنج و ۱۴ روستای تابعه ابلاغ شده تا دانش‌آموزان در چهار گروه و رده سنی اقدام به نگارش دلنوشته‌های خود به سردار کنند که در مراسمی از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

شهردار باسمنج محل تحویل نامه‌های دانش آموزان را معاونت مدارس و محل تحویل نامه‌های بخش آزاد را کتابخانه عمومی نورشهر باسمنج دانست و گفت: ملت ارسال نامه‌ها تا ۳۰ بهمن ماه خواهد بود.

سفیدی با اشاره به دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در این شهر، خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین کتاب شهدای منطقه باسمنج به منظور حفظ نام و یاد این بزرگواران در دستور کار است، همچنین کتاب تاریخ شهر باسمنج نیز در دست تهیه است که در این راستا قراردادهایی با بنیاد ایران شناسی منعقد کرده‌ایم.

وی با اشاره‌ای به فعالیت‌های عمرانی در باسمنج نیز گفت: احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهر باسمنج با هزینه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون، کلنگ زنی میدان ولایت با ۵۰۰ میلیون، احداث و تکمیل سرویس بهداشتی آرامستان‌های عمومی با ۱۲۰ میلیون، خط‌کشی و آسفالت جاده هروی به عنوان یک منطقه گردشگری، تکمیل سوله مدیریت بحران و آسفالت معابر سطح شهر از جمله این اقدامات است.

شهردار باسمنج با اشاره به خدمات شهری و خدمات محله‌ای گفت: هر هفته همکاران خدمات شهری در یک محله مستقر شده و تمامی موضوعات چون لایروبی و جمع‌آوری نخاله‌ها و دیگر خدمات را پیگیری می‌کنند.

سفیدی از ایجاد میدان موقت میوه و تره بار و ساماندهی دستفروشان و میوه فروشان خبر داد و گفت: همچنین ساماندهی صنوف مزاحم از دیگر فعالیت‌هایی است که بر عهده شهرداری بوده و در این راستا در باسمنج نیز این نوع صنوف ساماندهی شده و بدین منظور مجتمع صنعتی در نظر گرفته شده که ۱۰۰ مغازه را در برگرفته و می‌تواند در راستای انتقال اصناف از درون شهر به این مکان مفید باشد.

وی از آغاز عملیات اجرایی ساختمان فرهنگسرای این شهر خبر داد و افزود: این ساختمان در پنج طبقه به بهره‌برداری خواهد رسید که هم‌اکنون در مرحله نازک کاری قرار گرفته است؛ یک طبقه آن اختصاص به گالری‌های هنری و بحث‌های قرآنی، یک طبقه شامل آمفی تئاتر با ظرفیت ۷۰۰ نفر، یک طبقه شامل اتاق‌های جلسه خواهد بود و مراسمات فرهنگی و مناسبت‌های مختلف در این فرهنگسرا برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 409661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.