استرالیا برای مقابله با سیل آماده می شود

مقامات استرالیایی پس از آتش سوزی های ویرانگر شش ماه گذشته، خود را برای سیلابهای احتمالی آماده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از ماه‌ها آتش سوزی ویرانگر، از هفته گذشته بارش‌ها در منطقه نیو ساوت ولز (جنوب شرق استرالیا) که به شدت تحت تأثیر آتش سوزی‌ها بود، آغاز شده است.

به گفته شین فیتسیمونز، مسئول آتش نشانی مناطق روستایی نیو ساوت ولز: "بدون شک بارش‌ها به جلوگیری از آتش سوزی کمک خواهد کرد."

وقوع آتش سوزی در این فصل (تابستان) عادی است اما آتش امسال به طور خاص بسیار نابودگر بوده است که دلیل آن اقلیم گرم و خشک این منطقه است.

این در حالی است که مقامات استرالیایی از این پس خود را برای سیل‌های احتمالی آماده می‌کنند؛ در واقع هواشناسی این کشور پیش بینی کرده است که بارش‌ها در برخی مناطق رکورد چهار سال اخیر را می‌زند.

فیتسیمونز می‌گوید: " هوای گرم و خشک در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن و اسفند) نیز در استرالیا می‌ماند با وجود این حتی اگر هوا در این مدت گرم و خشک‌تر شود شرایط خشکسالی شدید را نخواهیم داشت."

آتش سوزی‌های شش ماهه گذشته آسیب‌ها و خسارت‌های گسترده‌ای به کشور استرالیا وارد کرده است به ویژه بر حیات وحش این کشور؛ بنابر بر آخرین آمار دانشگاه سیدنی بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون حیوان و جاندار مردند و گونه‌های مختلف گیاهان با بیش از ۱۰ میلیون هکتار از اراضی جنگلی و بیشه زارها در آتش سوختند؛ بیش از ۲۵۰۰ خانه نابود شده و حدود ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند.

با وجود این به دلیل بارش‌ها در شرایطی بی سابقه طی شش ماه گذشته از بعد از ظهر روز جمعه ۷ فوریه دیگر هیچ آتشی در این منطقه باقی نمانده بود و وضعیت در سطح اضطراری و آماده باش نبود. آتش نشانان از اینکه مبارزه هر روزه با شعله‌های آتش را از سر گذرانده‌اند، بسیار هیجان زده‌اند.

کد خبر 409643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.