برنامه‌ای در حوزه قانون گذاری برای مدیریت شهرها وجود ندارد

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه نظام در حوزه قانون گذاری برای مدیریت شهرها برنامه ندارد، گفت: قوانین برای کلانشهری مانند مشهد و یک شهر کوچک یکسان دیده شده است.

به گزارش ایمنا، شهریار آل شیخ در نشست تخصصی اقتصاد شهری با موضوع سیاست گذاری شواهد محور، اظهار کرد: این اندیشکده نهادی بین بخشی و سازمانی میان شهرداری مشهد و پژوهشکده مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی اضافه کرد: فعالیت این اندیشکده در حوزه اصلاح قوانین و ساختارهای مرتبط و تدوین سند چشم انداز در حوزه مدیریت شهری است.

وی با بیان این‌که موضوع اصلی کار حوزه مدیریت شهری در قوانین و مقررات مغفول مانده است، عنوان کرد: بر این اساس به شدت نیازمند پررنگ‌تر شدن قوانین در حوزه مدیریت شهری هستیم؛ البته نظام در حوزه قانون‌گذاری برای مدیریت شهری و اداره شهرها برنامه ندارد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر حریم شهرها تعیین تکلیف نشده و فرآیند آن درحال تدوین است و نگاه مبتنی بر توسعه شهرها نیز دیده نشده که باید برای آن فکری شود.

وی با بیان اینکه کلانشهرها با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند باید برای این موارد چاره اندیشی کنند، اظهار کرد: شهرداری تهران در این میان مستثنا است و از سال ۵۸ تاکنون مصوبات مختلفی را برای پیشبرد کار خود در نظر گرفته است.

آل شیخ گفت: کلانشهر مشهد و به تناوب سایر کلانشهرها در حوزه قوانین مرتبط با مدیریت شهری مشکل دارند، متأسفانه قوانین برای کلانشهری مانند مشهد و یک شهر کوچک یکسان دیده شده است و متناسب با خدمات آنها نیست.

وی تاکید کرد: مدیریت یکپارچه شهری نیز یکی دیگر از چالش‌های مدیریت شهری است که باید برای رفع این چالش‌ها راهکارهایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 409530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.