آتش‌نشانان آستارا به ۱۵ ماموریت اعزام شدند

رییس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: آتش‌نشانان این سازمان در پی وزش بادگرم در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵ عملیات اطفای حریق علفزارها در محدوده و ارتفاعات آستارا اعزام شدند.

ایرج خلیلی‌رشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل وزش بادگرم و وقوع آتش‌سوزی در ۲۴ ساعت گذشته آتش‌نشانان و امدادگران واحد آتش‌نشانی آستارا از یک ایستگاه این شهر به ۱۵ عملیات اعزام و از سرایت آتش به اماکن مسکونی جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: آتش نشانان این واحد علاوه بر اطفای حریق در آستارا با یک خودرو جهت امدادرسانی به بخش اسالم شهرستان تالش اعزام شدند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا افزود: با حضور و تلاش بی‌وقفه ۱۷ آتش‌نشان، آتش‌سوزی باغات، نیزارها و علفزارهای پشت مدرسه توحید و همچنین روستاهای ویرمونی، هودول، بیجاربین، عنبران، بهارستان، کشفی، لمیرمحله، شونده چولا، شهرک نصیرنیا، جنب استیل عباس‌آباد شهرک هجرت را مهار و از سرایت آن به منازل مسکونی جلوگیری شد.

خلیلی‌رشید عنوان کرد: بسیاری از آتش‌سوزی‌ها در شب و در علفزارها اتفاق افتاده بود، اما متأسفانه در این آتش‌سوزی‌ها برخی گونه‌های ارزشمند جنگلی در روستاهای ویرمونی، بیجاربین، عنبران و شهرک هجرت طعمه حریق شدند.

وی علت اصلی این آتش‌سوزی‌ها را عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: آتش‌سوزی علفزارها موجب آلودگی محیط زیست، انتشار ذرات معلق در هوا و بیماری‌های تنفسی می‌شود.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، پنج خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و یک تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 409505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.