آسفالت‌ریزی ۲۰ هزار تنی در منطقه طی سال جاری/ کسب رتبه نخست منطقه ۷ در حوزه تحقق بودجه

مدیر منطقه هفت شهرداری تبریز گفت: از جمله دغدغه‌های اساسی در منطقه، موضوع آسفالت‌ است،به همین منظور بنابر مهم بودن این مورد طی سال جاری ۲۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح منطقه داشته‌ایم که ۱۲‌ هزار تن از این مقدار به آسفالت محلات (اندیشه، جلالیه و ...) اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر پورخردمند _پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه_ در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین مسائل شهرداری است، اظهار کرد: در راستای این هدف طی ۱۰ ماهه سال جاری پارک کوهستان در شهرک اندیشه با ۴۵ هزار مترمربع، پارک شهدای مدافع حرم با شش هزار و ۵۰۰ مترمربع و با کاربری‌های آموزشی در شهرک نور و پارک خانواده در رواسان با ۱۳ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

پورخردمند در رابطه با توسعه فضای سبز در منطقه هفت، افزود: تملک ۲۰ هکتار از باغ های لاله و تبدیل به فضای سبز شهری، احداث و امتداد پارک مهر ولایت ۱ به مهر ولایت ۲، با ۳۵ هزار مترمربع است که این پارک دو منظوره هم برای تفریح و گردش و هم برای اسکان مردم در مواقع بحرانی همچون سیل و زلزله مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه هفت شهرداری تبریز با اشاره به طرح‌های مسیرگشایی در طرح تفصیلی، تصریح کرد: موضوع مسیرگشایی در مناطقی همچون منطقه هفت نمود زیادی نخواهد داشت، اما در مورد مناطقی که بافت آنجا قدیمی بوده چند پروژه مسیرگشایی در طرح تفصیلی منطقه مصوب کرده ایم.

وی در خصوص زیباسازی و طرح استقبال از مسافران نوروزی در سال جدید، گفت: در حوزه زیباسازی، جاده آذرشهر که ورودی منطقه می‌باشد یکی از پرترددترین جاده‌ها به شمار می‌آید و علاوه بر کارهای روتین زیباسازی، به دنبال کار متفاوت و بهتری در منطقه برای استقبال از مسافران نوروزی هستیم.

پورخردمند در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این موضوع به اراده جمعی و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی نیازمندیم و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند عملکرد قابل قبولی در این حوزه داشته باشد.

مدیر منطقه هفت شهرداری تبریز ضمن اشاره بر اینکه منطقه ۷ جزو پیشروان تحقق بودجه در سال ۹۸ در بین مناطق بوده است، تاکید کرد: ۷۵ درصد از کل بودجه ۸۳ میلیارد تومانی، و ۷۴ درصد از بودجه عمرانی مصوب تحقق یافته است و موجب شده تا در این بخش رتبه نخست را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه دفع آب‌های سطحی از جمله موضوعات اساسی این منطقه است، اضافه کرد: برای دفع این آب‌ها کانال رواسان در منطقه احداث شده است و برای حل مشکل آب‌های آذرشهر کانال‌های رو بازی فراهم و ساخته شده است.

پورخردمند ادامه داد: دو روستای خلجان و کووجوار به منطقه ۷ الحاق شده‌اند که در این راستا برای روستای خلجان طرح تفصیلی ارائه شده و در روستای کوجوار که دارای بافتی صنعتی است لازم به توسعه فضای سبز داریم و به منظور مقابله با آلودگی واحدهای بزرگ صنعتی همچون پتروشیمی و پالایشگاه، سال آینده اگر اهالی روستا رضایت به فروش زمین‌های نزدیک خود به واحدهای صنعتی باشند، پارک بزرگ در کوجوار در کوتاه‌ترین زمان احداث خواهد.

مدیر منطقه هفت شهرداری تبریز در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح منطقه، تصریح کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کوچک‌ترین صدمه‌ای به شهروندان از ناحیه این سگ‌ها نرسد.

وی در رابطه با فعالیت‌های منطقه در حوزه فرهنگی ضمن درخواست از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و اصحاب سرمایه برای همکاری با منطقه هفت در راستای عملیاتی شدن برنامه‌ها، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی در ۵۰ رشته فعالیت داشتیم که ۶۶ هزار و ۵۰۷ نفر مخاطب این برنامه‌ها و کارگاه‌ها هستند، تعداد برنامه‌های مناسبتی ۶۸۲ برنامه و آمار تعداد دوره‌های قرآنی برگزار شده ۲۲۱ دوره قرآنی است؛ دوره‌های مشاوره، روانشناسی و بهداشت و درمان نیز برگزار شد.

کد خبر 409368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.