جعفری: هیچ رویدادی در طول سال به اندازه فیلم فجر بیننده ندارد

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای حمایت مالی از فعالان سینمایی باید افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند را پیدا و به سینماگران وصل کنیم. این اتفاق تا الان به عنوان یک جریان رخ نداده، اما امیدوار هستیم بتوانیم این جریان را در آینده آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان از روز ۱۴ بهمن ماه آغاز به کار کرده تا فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه تو در اصفهان به نمایش آیند. در سال جاری مانند سال گذشته بخش جنبی فیلم‌های اصفهانی نیز در جشنواره وجود دارد و فیلم‌های ساخته شده در اصفهان و توسط سینماگران اصفهانی اکران می‌شود. همچنین در این دوره از جشنواره فیلم فجر اصفهان سه کارگاه سینمایی برگزار شده تا پیشرفتی نسبت به دوره‌های پیش شاهد باشیم.

محمدعلی جعفری، معاون امور هنری و سینمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان و در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مردم باید در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر روزهای پرنشاطی را تجربه کنند و جشنواره فیلم فجر یکی از رویدادهایی است که این نشاط را فراهم می‌کند. این جشنواره به مرکزیت تهران برگزار شده و هر استان به فراخور توانمندی بخش از جشنواره را بر عهده می‌گیرند. اصفهان مفصل ترین و توانمندترین برنامه‌ها را در بین استان‌های کشور دارد.

تسهیل روند صدور مجوزها

وی ادامه داد: تلاش شده تا تمام فیلم‌ها در بخش سودای سیمرغ و فیلم‌های مهم بخش نگاه‌نو در اصفهان اکران شود. بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان که به اکران فیلم‌های اصفهانی اختصاص یافته از برنامه‌هایی است که تنها در اصفهان وجود دارد و در هیچ استان دیگری همچنین اتفاقی نیافتاده است.

جعفری درباره نقش اکران فیلم‌های اصفهانی در رشد سینمای اصفهان، خاطرنشان کرد: هیچ رویدادی در طول سال به اندازه فیلم فجر بیننده ندارد و زمانی که این فیلم‌ها در کنار آثار پذیرفته شده در مهمترین جشنواره سینمایی کشور یعنی فجر قرار می‌گیرد، دیده می‌شوند. هر هنرمندی علاقه دارد که اثرش دیده شود و بهترین تشویق برای یک سینماگر دیده شدن بیشتر فیلمش است.

معاون فرهنگی و امور سینمایی استان اصفهان با اشاره به تسهیل روند صدور مجوز ساخت آثار سینمایی، گفت: اخیراً سامانه‌ای در سازمان سینمایی کشور ایجاد شده که هنرمندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه و بارگذاری مدارک مورد نیاز مجوزهای لازم را دریافت کنند. این سامانه رفت و آمدها را برای دریافت مجوز کم و صدور مجوز را سریع‌تر می‌کند.

اصفهان تنها استان با دو حامی در برگزاری جشنواره فجر

جعفری افزود: برای حمایت مالی از فعالان سینمایی باید افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند را پیدا و به سینماگران وصل کنیم. این اتفاق تا الان به عنوان یک جریان رخ نداده، اما امیدوار هستیم بتوانیم این جریان را در آینده آغاز کنیم.

وی درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر اصفهان توسط بخش خصوصی، تصریح کرد: خوشبختانه استقبال بخش خصوصی به فرهنگ تحول بسیار ارزشمندی را در این حوزه به وجود آورد. سال گذشته به صورت کلی جشنواره فیلم فجر را برون سپاری و تجربه بسیار خوبی کسب کردیم. در سال جاری نیز با رفع مشکلات و برطرف کردن نقاط ضعف این جشنواره توسط بخش خصوصی اجرا شد. شرایط اقتصادی فعلی کشور مطلوب نیست، با این حال جشنواره فیلم فجر ۹۸ در اصفهان بسیار گسترده‌تر برگزار شد. اصفهان تنها استانی است که دو حامی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر دارد.

کد خبر 409231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.