۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
صدور حکم اعدام برای جاسوس سیا

آماده باش بیمارستان‌ها در برابر کرونا، کاهش تلفات پرندگان مهاجر تالاب میانکاله و صدور حکم اعدام برای جاسوس سیا برخی عناوین بسته خبری اجتماعی- چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه- است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، معاون وزیر بهداشت ضمن اعلام آماده‌باش سراسری بیمارستان‌ها علیه کروناویروس جدید، در عین گفت: به همراه دانشجویان ایرانی در پرواز امروز، ۶۵ نفر عراقی، ۲۴ نفر سوری و یک نفر لبنانی از شهر ووهان چین در پرواز حضور داشتند و به محض رسیدن به ایران، با همان پرواز به کشورهای خود منتقل شدند.

علیرضا رئیسی درباره بازگشت تعدادی از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین به کشور، گفت: هیچ مورد مشکوک به کروناویروس در دانشجویان بازگشته از چین وجود نداشته است اما این افراد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود.

رئیسی در ادامه در مورد شرایط قرنطینه ۱۴ روزه دانشجویان، گفت: تمام شرایط رفاهی اعم از دسترسی به اینترنت، غذای مناسب و…فراهم لست. همچنین تیم پزشکی، اورژانس و بیماریابی در محل مستقر است و این افراد به صورت روزانه معاینه می‌شوند.

تلفات پرندگان وحشی در میانکاله روند کاهشی یافت

معاون آموزشی سازمان حفاظت محیط زیست کشور می‌گوید: براساس بررسی میدانی و پایش، آمار تلفات پرندگان وحشی در تالاب بین‌المللی میانکاله که از سوی دامپزشکی بوتولیسم یا مسمومیت اعلام شده، کاهش چشمگیری یافت.

دکتر اسکندر امیدنیا پس از بازدید میدانی از تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران، گفت: در آخرین پایشی که روز جاری از سوی نیروهای محیط زیست استان مازندران برای جمع آوری لاشه‌های موجود احتمالی در تالاب انجام شده، آمار تلفات روز جاری به کمتر از انگشتان یک دست رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که تلفات پرندگان وحشی در تالاب بین المللی میانکاله که از سوم بهمن ماه سال جاری شروع شد، روزهای پایانی خود را با روند کاهشی فعلی طی کند.

ثبت‌نام حج تمتع ۹۹ از ۹ اسفند آغاز می‌شود

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت‌نام اولویت‌های حج تمتع ۹۹ از نهم اسفند ماه خبر داد.

وی گفت: نام نویسی از دارندگان قبوض اولویت‌های حج تمتع سال آینده از نهم اسفند ماه آغاز و بزودی قیمت نهایی حج مشخص و اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: برنامه‌ریزی برای حوزه‌های حمل ونقل، تغذیه، تدارکات، پزشکی و هواپیمایی انجام و در زمان مناسب اجرایی خواهد شد.

حکم اعدام برای جاسوس سیا

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: امیر رحیم‌پور جاسوس سیا که اطلاعات هسته‌ای ایران را در اختیار سرویس آمریکا قرار می‌داد، شناسایی، محاکمه و به اعدام محکوم شد که به زودی سزای اعمال خود را خواهد دید.

غلامحسین اسماعیلی گفت: این فرد ضمن ارتباط با سازمان جاسوسی، از آن‌ها دستمزدهای کلانی را هم به عنوان حق‌الزحمه دریافت کرده و تلاش می‌کرد بخشی از اطلاعات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در اختیار سرویس آمریکا قرار دهد.

٢٠ دادسرای تهران دارای شعب صلح و سازش شدند

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف تهران گفت: از ٣٢ دادسرای تهران ٢٠ دادسرا دارای شعب صلح و سازش شدند و دادسراهای تخصصی نیز احتیاج به ایجاد شعب صلحی ندارند.

غلامرضا مهدوی اظهار کرد: لایحه‌ای از سوی قوه قضائیه بر محور صلح و سازش تدوین شده است و از تأکیدهای رئیس قوه قضائیه ایجاد شعب صلح و سازش در دادسراها بود که در همین زمینه چند شعبه مستقر شد.

مهدوی خاطرنشان کرد: در برخی از شعب سازش بیش از ۵٠ درصد پرونده‌های ارسالی با صلح و سازش مختومه شدند.

کد خبر 409203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.