۴ دستگاه خودرو اطفائیه به آتش‌نشانی رشت افزوده شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از افزایش چهار دستگاه خودروی اطفائیه به ناوگان آتش‌نشانی این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، بابک رمضانی با اشاره به افزایش چهار دستگاه خودروی جدید به آتش‌نشانی شهرداری رشت، اظهار کرد: یک دستگاه کامیون آتش‌نشانی اسکانیا مجهز به تجهیزات تخصصی امداد و نجات، اطفای حریق، دارای پمپ آتش‌نشانی "زیگلر" با قدرت سه هزار لیتر در دقیقه با ۱۰ بار فشار، مجهز به مخزن چهار هزار لیتری، مخزن کف ۴۰۰ لیتری، سنت نجات هولماترو با کاربری دو منظوره اطفای آتش و امداد و نجات به ناوگان آتش نشانی رشت اضافه شد.

وی با اشاره به رونمایی از کامیونت کاویان K۱۰۶GLS با هدف مقابله آتش‌نشانان با حوادث و حملات شیمیایی، بیولوژیک و پرتوی افزود: این خودرو مجهز به امکانات ویژه ای از جمله تجهیزات و لباس های حفاظت فردی در حوادث شیمیایی نخستین خودروی تجهیز شده در زمینه پدافندی CBRN در رشت است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اهمیت وجود دستگاه‌های تنفسی در محل حوادث و آتش سوزی‌ها در زمینه پشتیبانی آتش‌نشانان در حریق های مقیاس بزرگ در این شهر، خاطرنشان کرد: خودروی پشتیبانی حمل دستگاه تنفسی "کامیونت کاویان K۱۰۶GLS " مجهز به امکانات ویژه‌ای از جمله تجهیزات و سیلندرهای اکسیژن و لوازم تنفسی حفاظت فردی در آتش سوزی‌ها بوده و نخستین خودروی تجهیز شده تخصصی دستگاه تنفسی ناوگان خودرویی آتش‌نشانی رشت است.

رمضانی اضافه کرد: بازسازی و تجهیز خودروی کامیون بنز ۱۹۲۱ در کارگاه فنی خودرویی سازمان آتش نشانی رشت نیز با بودجه یک میلیارد تومانی، با هدف پشتیبانی در آبرسانی و اطفای آتش است.

وی خاطرنشان کرد: این خودروهای جدید آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با ارزش سرمایه‌ای افزون بر ۱۰۵ میلیارد ریال به ناوگان خودرویی این سازمان افزوده شد.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت دارای ۷۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین است، ۳۷۹ نیرو در این سازمان خدمات رسانی می کنند و ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در این شهر فعال است.

منبع: ایرنا

کد خبر 409116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.