برگزاری مانور آمادگی در مقابله با بحران در اراک

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک از برگزاری مانور آمادگی در مقابله با بحران انفجار و آتش سوزی در ایستگاه تقویت فشار گاز، با همکاری دستگاه های مدیریت بحران و امدادی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی در این خصوص این مانور اظهار کرد: در راستای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیز زمان سنجی حضور عوامل در محل بروز حادثه، مانور آمادگی در مقابله با بحران انفجار و آتش سوزی در ایستگاه تقویت فشار گاز منطقه هفت کشور واقع در کنار گذر شمالی اراک، ابتدای روستای ساقی با همکاری دستگاه‌های مدیریت بحران و امدادی برگزار شد.

وی افزود: این مانور با همکاری مدیریت بحران استانداری، دفتر پدافند غیرعامل استانداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور، پالایشگاه شازند، شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی، راهداری و نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی شهرداری اراک صورت گرفت.

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن وقوع حوادث طبیعی، افزود: باتوجه به این موضوع، همه سازمان‌ها و ارگان‌ها باید در راستای ارتقای سطح آمادگی و توان خود در جهت کمک در مواقع بحرانی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: تمرین و آمادگی نیروهای امدادی در بحران و چگونگی عملکرد آنان، اجرای فرایند مقابله با بحران، تمرین زندگی در شرایط سخت، بررسی مدیریت بحران در هنگام بروز حوادث و بعد از آن و چگونگی ارتباط فرا سازمانی و درون سازمانی در بحران‌ها را می‌توان از مهمترین اهداف برگزاری این مانور برشمرد.

آقازیارتی با بیان اینکه آتش نشانان اراک از نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی تا محل برگزاری مانور در کمتر از ۱۲ دقیقه خود را به محل رساندند، خاطرنشان کرد: با سه دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی در این مانور حضور داشته‌ایم و نیروهای عملیاتی پس از رسیدن به محل مانور، ضمن جلوگیری از نشت گاز که در یکی از لاین‌های ۳۶ اینچ انتقال گاز رخ داده بود، سه مصدوم فرضی را از درون حادثه بیرون کشیده و در ادامه اقدام به مهار و خاموش سازی آتش فرضی کرده و از بروز انفجار جلوگیری به عمل آوردند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مانور، مدیران کل بحران و پدافند غیرعامل استانداری مرکزی و مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی حاضر در مانور، به بررسی نقاط ضعف و قوت آن پرداختند.

کد خبر 409087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.