کاشت گل و درخت در محور میانی چهارباغ برای نوروز ۹۹

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بسترسازی محورمیانی چهارباغ در حال انجام است و تا نوروز کاشت گل، درخت و درختچه در این محور انجام می شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در آستانه نوروز با پایان یافتن عملیات عمرانی محور چهارباغ، گل‌کاری و درختکاری آن انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بسترسازی محورمیانی چهارباغ در حال انجام است و تا نوروز کاشت گل، درخت و درختچه در این محور انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در آستانه نوروز جداره اتوبان‌های هفت منطقه شهرداری شامل مناطق یک، دو، چهار، پنج، هشت، ۱۴، ۱۳ گلفوژ انجام می‌شود، افزود: داخل گلفوژ جداره اتوبان‌ها درختچه‌های بالارونده زینتی همچون رونده مروارید، پیچ اناری استفاده می‌شود

وی ادامه داد: در مبادی ورودی شهر و دیواره اتوبان‌های ورودی شهر نیز اقدامات ویژه‌ای توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان انجام خواهد شد.

مرتضایی‌نژاد از نصب المان‌های نوروزی در تمام مناطق ۱۵ گانه شهر خبرداد و گفت: در هر کدام از مناطق ۱۵ گانه شهر یک خیابان برای اجرای طرح پیرایش شهری انتخاب شده که علاوه بر مباحث سیما و منظر، گُل‌کاری و درخت‌کاری نیز به صورت ویژه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح به کاهش اغتشاشات بصری شهری و شلوغی جداره‌های شهر کمک می‌کند که این طرح‌ها به مناطق ابلاغ شده و هماهنگی لازم با پیمانکاران انجام شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ۲۸ هکتار فضای سبز در رینگ چهارم فضای سبز انجام خواهد شد که بستر ۱۵ هکتار از رینگ برای کاشت فضای سبز تا نوروز آماده می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به کمبود منابع آب جهت احداث و نگهداری فضای سبز پیش‌بینی شده آب مورد نیاز از طریق پساب تصفیه شده شرق تأمین شود.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به انجام هرس درختان شهر، گفت: هرس درختان شهر بر اساس گونه‌های گیاهی مختلف انجام می‌شود و تا ۱۵ اسفندماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد: از مجموع دو هزار و ۴۰۰ کارگر فضای سبز حدود ۳۸۰ کارگر به صورت تخصصی برای هرس درختان فعالیت می‌کنند.

کد خبر 409080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.