نورپردازی ۱۰ تکیه و بقعه تخت فولاد

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از نورپردازی تکایای قبرستان تاریخی تخت‌فولاد خبر داد و گفت: با توجه به تاریخی بودن این مجموعه برای انجام نورپردازی از پیشنهادات اداره میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان نیز استفاده شده است.

حسن مؤذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نورپردازی ۱۰ تکیه و بقعه تخت فولاد شامل تکیه آیت الله خوانساری، تکیه خادم الشریعه، تکیه سیدالعراقین، تکیه خواجویی، تکیه شهشهانی، تکیه فاضل سراب، تکیه فاضل هندی، تکیه مادر شاهزاده و مقبره بانو امین توسط سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه نورپردازی تکایای تخت فولاد با همکاری شهرداری منطقه شش انجام شده است، افزود: به منظور جلوگیری از آسیب دیدن بناهای تاریخی، از فضای بیرونی بقعه‌ها برای نورپردازی استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه تخت فولاد یک مکان تاریخی است و قبور بسیاری از علما و بزرگان در آن قرار دارد، سیاست مجموعه تخت فولاد این بود که این قبور به مرور نورپردازی شود، البته چراغ‌های استفاده شده بسیار کم مصرف است.

وی ادامه داد: با توجه به تاریخی بودن قبرستان تخت فولاد، نورپردازی از طریق چراغ‌های دَفنی انجام شده و تجهیزاتی بر روی زمین دیده نمی‌شود.

مؤذنی از به روز رسانی نورپردازی گلستان شهدای اصفهان خبر داد و افزود: دیواره‌های کناری ورودی گلستان شهدا نورپردازی شده جلوه زیبایی به پیاده‌رو و محیط پیرامون آن می‌بخشد.

وی گفت: نورپردازی گلستان شهدای اصفهان در سال ۱۳۸۶ انجام شده بود و به دلیل فرسوده شدن تجهیزات، نورپردازی‌ها با تکنولوژی جدید به روزرسانی شد.

کد خبر 409062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.