نظر وزیر میراث فرهنگی در خصوص مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مدیرپایگاه جهانی میدان نقش جهان اطمینان دادند که مرمت به اصولی‌ترین روش انجام شده است. دو رنگ شدن گنبد نیز به دلیل اقداماتی است که در طی عملیات انجام شده و زمانی که مرمت تمام تَرک‌های گنبد به صورت کامل انجام شود، رنگ گنبد یکدست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان در حاشیه سفر به کاشان و در جمع خبرنگاران درباره بازدید خود از ترک مرمت شده گنبد مسجد شیخ لطف الله، اظهار کرد: متولی مرمت بناهای تاریخی طبق قانون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. در این وزارت کارشناسانی با سابقه‌های فراوان حضور دارند و این کارشناسان و مدیران ما در امر مرمت بناهای تاریخی بین المللی دخالت دارند. به ملت ایران این اطمینان را می‌دهیم که پروژه‌های مرمتی با دقت و تجربه بسیار بالا در حال انجام است.

وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: در جریان سفر به اصفهان بازدید از گنبد مسجد شیخ لطف الله داشتم و مدیر پایگاه جهانی میدان نقش جهان توضیحات کاملی درباره مرمت این گنبد دادند. ایشان این اطمینان را دادند که مرمت به اصولی‌ترین روش انجام شده است. دو رنگ شدن گنبد نیز به دلیل اقداماتی است که در طی عملیات انجام شده و زمانی که مرمت تمام تَرک‌های گنبد به صورت کامل انجام شود، رنگ گنبد یکدست خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مردم ایران بابت دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که در حوزه میراث فرهنگی دارند، تاکید کرد: ۹۵ درصد مصالح استفاده شده در مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله همان مصالح قدیمی بوده. اساتید دانشگاه دو هفته گذشته به اصفهان آمدند و بازدیدی داشتند و مرمت گنبد را تأیید کردند. این افراد رشته تخصصی‌شان مرمت است و از ملت ایران خواهش دارم به صحبت‌های کارشناسی گوش دهند، معمار، مهندس عمران، مکانیک یا برق نمی‌تواند درباره مرمت نظر دهد!

تلاش برای توزیع سفر

مونسان در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های گردشگری نوروزی، گفت: ستاد سفرهای نوروزی شکل گرفته و دستگاه‌های مختلف در ستاد حضور دارند. در سفرهای نوروزی دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی کنار هم قرار می‌گیرند تا بتوانیم خدمات خوبی برای مردم محیا کنیم. تقسیم کارها انجام شده و همه دستگاه‌ها موظف‌اند که خدمات مورد نظر را ارائه کنند. ضمن اینکه رئیس جمهور تاکید کردند با توجه به اینکه اتفاقات ناخوشایندی برای ملت ایران رخ داد، عید نوروز ایامی خوبی برای مردم رغم بخورد.

وزیر میراث فرهنگی افزود: برای اینکه هموطنان ما بتوانند برنامه ریزی سفر خوبی داشته باشند، پورتال جامع گردشگری طراحی شده و تمام داشته‌های تاریخی و طبیعی کشور را در این سایت معرفی شده است. در حال تلاش هستیم تا توزیع یکنواخت گردشگری در کشور را داشته باشیم.

از بحران عبور خواهیم کرد

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های گردشگری کاشان، خاطرنشان کرد: همواره استان اصفهان جز استان‌هایی بوده که اعتبارات خوبی را برای آن تأمین کردیم؛ برای کاشان هم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است. البته وضعیت اقتصادی دولت نیز تأثیر خود را بر روی بخش‌های گردشگری نیز گذاشته است.

مونسان در پایان تصریح کرد: چند حادثه اخیر در کشور تأثیرات منفی بر گردشگری گذاشته، اما این تأثیر چنان چشمگیری نبوده است. به هر حال این مشکلات برای کشورهایی چون مصر و ترکیه اتفاق افتاد و پس از چند ماهی این کشورها بازگشتند. ما هم برنامه اقدام فوری مهیا کردیم و از این بحران عبور خواهیم کرد.

کد خبر 409046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • AE ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    چه زحمتی بود ایشان آمدند اصفهان از همونجا تلفنی از خانم خطابخش می پرسیدند درسته یا غلط مرمت؟اخه پس این همه کارشناس هم الکی گفتند غلط بوده مرمت فقط ایشان درست می‌فرماید.
  • AE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    همه چیز از نظر این آقا اوکی و عالی هست واقعا که