۱۲ پژوهشگر ایرانی در جمع تاثیرگذارترین پژوهشگران جهان در سال ۲۰۱۹

‌بر اساس آمار منتشر شده توسط مؤسسه "کلاریویت آنالتیکس" ۱۲ پژوهشگر وابسته به مؤسسات علمی کشورمان در جمع تاثیرگذارترین پژوهشگران در پیشرفت علم و فناوری شناخته شده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش ایمنا مؤسسه "کلاریویت آنالتیکس" در سال ۲۰۱۹ نام بیش از ۶ هزار پژوهشگر را در ۲۱ زمینه علمی در لیست پژوهشگران پر استناد جای داده است که این پژوهشگران نماینده بیش از ۱۲۰۰ مؤسسه از بیش از ۶۰ کشور جهان هستند.

برای شناسایی پژوهشگران پر استناد، مقالات پر استناد در نشریات نمایه شده در پایگاه "وب آو ساینس" در زیرشاخه علوم و علوم اجتماعی در ۱۰ سال گذشته پیمایش شده اند؛ از نگاه این گزارش مقالات پر استناد مقالاتی هستند که بیشترین استناد را در زمینه‌های علمی خود می‌گیرند و در یک درصد نخست جای دارند و نام آنها در پایگاه "شاخص‌های پایگاه جهانی علم" «آی.اس. آی» جای می‌گیرد.

همچنین پژوهشگرانی که مقالات پر استناد دارند، پژوهشگران تأثیرگذار به شمار می‌روند و آن‌هایی که نامشان با فراوانی بیشتری می‌آید، تأثیرگذاری بیشتری دارند؛ از این رو پژوهشگران بر پایه شمار مقاله‌های پر استنادشان رتبه بندی و آن‌هایی که در یک درصد نخست جای گرفته‌اند؛ به عنوان پژوهشگر پر استناد معرفی می‌شوند.

طبق اعلام مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران «ایرانداک» نام، زمینه علمی و وابستگی سازمانی و دانشگاهی نخست ۱۲ دانشمند برتر ایرانی در سال ۲۰۱۹ به شرح ذیل است:

لیست پژوهشگران پراستناد سال ۲۰۱۹ نام بیش از ۶ هزار پژوهشگر را در بر دارد که در میان این پژوهشگران ۲۳ برنده جایزه نوبل هم به چشم می‌خورند که ۳ تن از این ۲۳ نفر در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب جایزه نوبل شده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 409035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.