توسعه زیرساخت‌های شهری بیرجند در سال ۹۹

شهردار بیرجند با اشاره به اقدامات زیرساختی مهم و موثر در حوزه شهری بیرجند گفت: سال ۹۹ جمع بندی پروژه‌های در دست اجرا را خواهیم داشت.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید، اظهار کرد: در دهه فجر امسال شهرداری بیرجند عملیات اجرایی سه پروژه را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یادمان شهدای گمنام در پارک پرفسور معتمدنژاد، تصریح کرد: همچنین دو پروژه دیگر شامل پارک الهیه و پارک انقلاب در این ایام آغاز خواهد شد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه پارک الهیه در مساحت دو هکتار انجام خواهد شد، اضافه کرد: اجرای فضای سبز و فضاهای ورزشی، پیست‌های سلامت وابنما در این دو هکتار پیش بینی شده که امیدواریم ظرف شش ماه این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

جاوید با اشاره به اینکه در زمینه احداث پارک در خیابان انقلاب نیز پیگیر بودیم از محل زمین‌های دولتی برای این پروژه زمینی تحویل شود که انجام نشد و زمینی از اموال شهرداری را برای خدمت‌رسانی تغییر کاربری به فضای سبز دادیم و عملیات اجرایی این پروژه نیز در این ایام آغاز می‌شود.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای پارک الهیه یک میلیارد تومان از محل منابع داخلی و دولتی اعلام کرد و افزود: برای پارک انقلاب امسال ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری تأمین اعتبار شده است.

شهردار بیرجند با اشاره به بررسی‌ها انجام شده برای نامگذاری میدانی به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در شورای شهر برای نامگذاری میدان شهید سپهبد سلیمانی بررسی انجام شد و در نهایت تصمیم بر این شد که میدان فرودگاه به سمت قاین به نام این شهید نامگذاری شود.

جاوید گفت: نصب المان یادبود این شهید بزرگوار در این میدان انجام خواهد شد و بزرگراه بیرجند به سمت قاین نیز با همین نام خواهد بود.

وی با بیان اینکه افتتاح پارک نشاط بیرجند را برای دهه فجر امسال قول داده بودیم، گفت: این پارک در مساحت ۵۶ هکتار از میدان دانشگاه آزاد به سمت سفیر امید بوده است که تمامی اقدامات انجام شده و به جهت بررسی و تصویب ایجاد یک پیست استاندارد اسکیت در حاشیه این طرح افتتاح آن را به آماده سازی پیست موکول کرده‌ایم.

منبع: مهر

کد خبر 409013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.