شورایاران در تدوین بودجه مشارکت کنند

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران از همه همشهریان، شورایاری‌ها و اصحاب رسانه خواست تا پیشنهادات خود را برای بودجه سال ۹۹ ارائه دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران مجید فراهانی در نامه‌ای خطاب به شورایاران، همشهریان، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه نوشت: بودجه و منابع اداره شهر و شهرداری تهران سرمایه عمومی است که به یکایک شهروندان تهرانی تعلق دارد و در مسیر ادای حق به شهر یکایک شهروندان تهرانی حق دارند بدانند شهرداری برای اداره شهر و شهرداری تراز مالی خود را چگونه تنظیم کرده است و در فرآیند بررسی آن مشارکت کنند.

وی افزود: اداره تهران با مشارکت همه شهروندان و تحقق تهران به عنوان شهری برای همه در سایه مشارکت در تدوین بودجه و جمع نویسی بودجه به عنوان سند مالی و عملکردی اداره شهر فراهم خواهد شد؛ امری که نیاز به اصلاح قانون و توجه به بودجه ریزی مشارکتی و مشارکت مردم در تعیین اولویت‌ها و مصارف است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس از ابتدای حضورم در شورای اسلامی شهر تهران با باور این موضوع پیگیر اجرای این مهم بودم و در دو سال گذشته با درخواست از یکایک همشهریان عزیز زمینه توجه به مشارکت مردم در بررسی بودجه را ترویج نمودم و خدا را شاکرم که در جریان بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران پیشنهاد یکی از شهروندان عزیز برای اولین بار به عنوان تبصره بودجه مطرح و به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

وی با بیان اینکه باور دارم که اصلاح مالیه شهری در گرو توجه به اصل بودجه برای مردم نهفته است، نه در توجه صرف به تأمین هزینه‌های اداره شهرداری و شهر، ادامه داد: بر همین اساس از یکایک شما عزیزان درخواست می‌کنم، تا با ارائه پیشنهادات، دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمندتان ما را یاری کنید تا شهرمان از نتیجه مشارکت شما بهره مند شود و ما به عنوان نمایندگان شما در شورا بتوانیم به پشتوانه نظرات و دیدگاه‌های شما گامی در مسیر اصلاح و بهبود مدیریت و اداره شهر با برداشتن بار سنگین هزینه‌های غیر ضروری اداره شهر را از روی دوش شهروندان برداریم و به وظیفه و میثاقمان با شما عزیزان عمل کنیم.

فراهانی با اشاره به اینکه نظرات و دیدگاه‌های شما درباره ردیف‌ها، پروژه‌ها و … می‌تواند به اثر بخش تر شدن بودجه کمک شایانی کند، اضافه کرد: بر همین اساس به منظور بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های شما و جمع نویسی بودجه، سپاسگزار خواهد بود پیشنهادات خود را تا ۲۷ بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی http://www.barayetehran.ir/ ثبت فرمائید. پیشاپیش از مشارکت و ارائه نظرات شما عزیزان برای اصلاح و بهبود مدیریت تهران، شهر زندگی تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 408998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.