زمان تشکیل دادگاه روح‌الله زم اعلام شد

آخرین وضعیت بازداشتی های آبان ماه از زبان رئیس سازمان زندان ها، سانسور تصویر نوشابه در تلویزیون، برگزاری اولین دادگاه روح‌الله زم در هفته آینده و تنبیه بدنی یک دانش آموز در تبریز برخی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما از حذف تصویر نوشابه در همه برنامه‌های صداوسیما و جایگزینی آن با تبلیغ شیر و خوراکی‌های مفید خبر داد.

علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، مصرف بالای نوشابه را از آسیب‌های جدی در سبد تغذیه جامعه برشمرد و اعلام کرد: تصمیم گرفته شده است در فیلم‌ها و سریال‌ها و سایر برنامه‌های رسانه ملی، مصرف این ماده به طور کلی حذف و در عوض، استفاده از شیر و خوراکی‌های مفید تبلیغ شود.

وی افزود: صنعت شیر و لبنیات یکی از مهمترین بخش‌ها در کشور به شمار می‌رود زیرا نه تنها به مبحث اقتصاد مربوط است بلکه سلامت جامعه نیز در گرو تغییر اساسی در مصرف لبنیات به خصوص شیر قرار دارد چرا که می‌دانیم سرانه مصرف این ماده ارزشمند در ایران بسیار کمتر از میانگین جهانی است به طوری که در عرصه بین‌المللی، سرانه مصرف شیر به ۱۶۵ لیتر در سال رسیده ولی در کشور ما این رقم حدود ۷۰ لیتر است.

دادگاه روح‌الله زم هفته آینده برگزار می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران از برگزاری دادگاه روح‌الله زم در هفته آینده خبر داد.

علی القاصی مهر افزود: کیفرخواست روح الله زم صادر شده و دادگاه وی در هفته آینده برگزار خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه در بیانیه‌ای از دستگیری روح الله زم سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب آمدنیوز در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.

همه دانشجویان ایرانی در ووهان چین سالم هستند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچیک از دانشجویان ایرانی در شهر ووهان چین به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند.

وی در مورد شهروند اصفهانی آلوده به ویروس کرونا گفت: خوشبختانه آزمایش‌ها در این مورد منفی بوده و فرد مورد نظر از بیمارستان مرخص شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: ویروس کرونا مانند ویروس آنفلوانزا قابلیت انتقال بالایی دارد اما بیماری شدیدی ایجاد نمی‌کند. شدت مرگ و میر آن کمتر از ویروس سارس یا ویروس کرونا از نوع مرس و در حدود سه درصد است.

وی درمورد وضعیت دانشجویان ایرانی در شهر ووهان چین گفت: تاکنون ابتلاء به ویروس کرونا برای هیچ دانشجویی اعلام نشده است.

گویا دوره پنهان ویروس کرونا را از ۷ تا ۱۴ روز برشمرد و افزود: برای مراقبت از بیماران مبتلا حداکثر ۱۴ روز را باید در نظر گرفت.

آخرین وضعیت بازداشتی‌های اغتشاشات آبان از زبان رئیس زندان‌ها

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی درباره آخرین وضعیت بازداشتی‌های اخیر در اغتشاشات آبان ماه گفت: آخرین آمار نیز همان آماری است که سخنگو آن را اعلام کردند و هنوز آمار جدیدی اعلام نشده است.

اصغر جهانگیر درباره آخرین وضعیت انتقال زندانیان از زندان اوین به ندامتگاه زندانیان افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: بازداشتگاه اوین برای متهمان در نظر گرفته شده بود و برای آنکه امکان تردد آن‌ها به شعبات راحت‌تر باشد ما طرح انتقال زندانیان اوین را مطرح کردیم تا خانواده‌ها سریع‌تر بتوانند با متهمان ارتباط بگیرند و وکلا هم بتوانند کارهای آن‌ها را دنبال کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی ادامه داد: با توجه به پراکندگی تهران تصمیم گرفته شد متهمان تهران در ندامتگاه اوین و محکومان به ندامتگاه تهران بزرگ انتقال یابند.

تنبیه دانش‌آموز تبریزی در دست بررسی است

حسین صبور، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امروز در پی انتشار فیلم و عکس ضرب و شتم یک دانش آموز پسر در برخی رسانه‌ها در فضای مجازی استان اظهار کرد: موضوع ضرب و شتم یا هرگونه تنبیه بدنی به هر دلیل و به انحاء مختلف تخلف بوده و طی بخشنامه‌های مکرر به مراکز آموزشی و پرورشی استان ابلاغ شده است و به هیچ‌وجه این قبیل مسائل قابل قبول نیست.

صبور افزود: اما در خصوص فیلم و عکس منتشر شده درفضای مجازی که به اذعان تعدادی از اصحاب رسانه مربوط به یک دانش‌آموز بوده و گویا از سوی مدیر یا ناظم موردضرب و شتم قرار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بدینوسیله جهت روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی اعلام می‌دارد، صحت و سقم موضوع در دست بررسی است و در صورتی که صحت موضوع مربوط به مدارس استان یا مدرسه مذکور باشد با متخلف طبق مقررات، برخورد قانونی انجام خواهد شد.

کاهش نرخ باروری کشور از ۶ و ۷ دهم به یک و ۸ دهم

یک پژوهشگر نظام سلامت از کاهش نرخ باروری در کشور از ۶ و ۷ دهم در سال ۶۸ به یک و ۸ دهم در شرایط کنونی خبر داد.

خلیل علی محمدی زاده گفت: از آنجا که میانگین جایگزینی جمعیت در جهان نرخ باروری ۲ و یک دهم است شرایط کنونی کشور بسیار خطرناک است.

این پژوهشگر نظام سلامت افزود: سرعت سالمندی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی است.

وی پیش بینی کرد تا دو دهه آینده شرایط دشوارتر شود و ایران به سه کشور نخست در سرعت سالمندی بپیوندد.

خدمات حقوقی برای جامعه کارگری رایگان است

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: بخشی از خدمات مشاوره‌ای برای افرادی که توانایی پرداخت ندارند، رایگان است.

علی بهادری جهرمی افزود: در سراسر کشور بیش از ۲۳ هزار وکیل دادگستری و بیش ۱۳ هزار کارشناس رسمی داریم که قرار است به کمک جامعه کارگری، در جهت صیانت از حقوقشان بیایند.

بهادری جهرمی گفت: مشاوره‌های حقوقی به جامعه کارگری می‌تواند از مشکلات حقوقی برای کارگران جلوگیری کند و فکر و ذهن آن‌ها را آزاد کند تا در روند کار و تولید مشکلی نداشته باشند.

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه بیان کرد: بخشی از خدمات مشاوره‌ای برای افرادی که توانایی پرداخت ندارند، رایگان است.

او گفت: برای کارگرانی که توانایی پرداخت نرخ‌ها مصوب شده را ندارند نرخ جدیدی مصوب شده تا توان پرداخت داشته باشد.

کد خبر 408830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.