۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
حال و هوای انقلابی شهر

همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شهرداری اصفهان با ۲۰۰ عنوان برنامه و بیش از ۴۰۰ اجرا پا به میدان گرامیداشت این ایام گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال گذشته ۹۰ درصد ویژه برنامه‌های دهه فجر اصفهان شهر توسط شهرداری برگزار شد، امسال نیز شهرداری به برگزاری برنامه‌های دهه فجر به صورت جدی ورود پیدا کرده است.

مشارکت با نهادهای اداری و دستگاه‌های اجرایی شهر همچنین استفاده از مشارکت مردم و کانون‌های فرهنگی برای اجرای ویژه برنامه‌های دهه فجر همواره مورد توجه و تاکید شهرداری اصفهان بوده است.

امسال بنا بر تاکید مدیران شهری، اجرای ویژه برنامه‌های دهه فجر در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر با تنوع و گستردگی بیشتری برگزار می‌شود و در تدوین و برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه فجر سعی شده حوزه بانوان و سالمندان مورد توجه قرار گیرد.

رویکرد اصلی برنامه‌های دهه فجر افزایش انسجام اجتماعی و فضای همدلی بین شهروندان شهر است، در این ایام جشن‌هایی در مناطق ۱۵ گانه با عنوان «شکوه پابرجا» با رویکردهای جدید و قالب‌های متنوع برگزار می‌شود.

در دیگر برنامه‌های مناطق و محلات، تمامی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ برنامه‌ای با عنوان «سرای امید» برگزار خواهند کرد.

در حوزه دانش‌آموزی نیز با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌ای با عنوان «سرودهمدلی» برگزار می‌شود تا مباحث پیروزی انقلاب برای دانش‌آموزان بیشتر تبیین شود.

در حوزه اجتماعی اجرای چندین عنوان برنامه مهم از جمله رویداد بزرگ شهری در مجاورت پل خواجو به مدت سه شب برگزار می‌شود و در این برنامه یک گروه ۴۰۰ نفره دانش‌آموزی سرودهای انقلاب را بازخوانی می‌کنند.

گرامیداشت خانواده شهدا و تجلیل از پیشگامان انقلاب، تبلیغات شهروندی همچنین فراخوان حمایت از طرح‌های کانون‌های فرهنگی مساجد از برنامه‌های حوزه معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان است.

«سرود همدلی» در منطقه یک

«مهین شکرانی» مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان اظهار می‌کند: افتتاحیه برنامه‌های دهه مبارک فجر در روز ۱۲ بهمن ماه با پذیرایی از ارباب‌رجوعان و پخش سرودهای انقلابی در این منطقه برگزار شد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی با عنوان «سرود همدلی» در بین بیش از ۱۰ مدرسه مقطع متوسطه در سطح منطقه یک برگزار می‌شود، می‌گوید: به مناسبت ایام دهه فجر برنامه «کتاب‌ساز» با همکاری اداره تفریح سازمان فرهنگی در بین ۵۰۰ دانش‌آموز مقطع دبستان دوره دوم با موضوع دهه فجر و سردار شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان برگزاری نشست صمیمانه به مناسبت دهه فجر با موضوع «اخلاق» در روز ۱۷ بهمن ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام گرجی و همایش بزرگ پیاده‌روی «صبح همدلی» در روز جمعه ۱۸ بهمن ماه از ضلع شمالی پل مارنان به سمت جاده سلامت ناژوان را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این منطقه عنوان کرد.

وی ادامه می‌دهد: برنامه «گنج ها و رنج‌ها» ویژه بزرگداشت و تکریم مادران و همسران شهدای منطقه یک در روز ۲۱ بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

یادواره شهدای ۲۱۰ شهید هیئت بنی‌فاطمه

«حسین کارگر» مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان اظهار می‌کند: به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌های متعدد فرهنگی، به خصوص یادواره شهدای مساجد این منطقه در حسینیه قصرمنشی و هیئت بنی‌فاطمه با بیش از ۴۵۰ شهید همچنین مراسم جشن، سخنرانی و نورافشانی برگزار خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت شهدای مساجد منطقه سه، می‌گوید: مراسم یادواره شهدای مساجد منطقه سه بامشارکت بسیج مساجد منطقه سه باعنوان «مثل قاسم» و با هدف مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی مردمی در حسینیه قصرمنشی خیابان هشت بهشت غربی برگزار می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح می‌کند: این برنامه روز پنج شنبه ۱۷ بهمن به مناسبت دهه مبارک فجرانقلاب اسلامی با برنامه‌های متنوع سخنرانی و مداحی همراه نورافشانی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به دیگر برنامه در حسینیه بنی‌فاطمه، تاکید می‌کند: یادواره شهدای ۲۱۰ شهید هیئت بنی‌فاطمه هرساله به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شده است.

کارگر اظهار می‌کند: این برنامه همزمان با ورود حضرت امام خمینی (ره) در روز ۱۲ بهمن آغاز به کار کرده و در دهه انقلاب با سخنرانانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان، سردار جلالی رئیس سازمان پدافندغیرعامل کشور و نوای گرم حاج صادق آهنگران و رضا نریمانی همراه خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: برنامه شاد و متنوع همراه بازی‌های فکری و خانوادگی برای عموم در مسجد الهادی خیابان سیدعلیخان از ۱۵ الی ۲۶ بهمن به مناسبت ایام اله دهه مبارک فجر و میلاد حضرت زهرا (س) بعداز نماز مغرب و عشاء همچنین مسابقات ویژه این دهه مانند مسابقات چوگان با مشارکت هیئت چوگان اصفهان در میدان امام (ره) ۱۷ بهمن از ساعت ۱۴ خواهد بود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان می‌گوید: به مناسبت ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و ارتباط با روحانیون برنامه «زنگ انقلاب» در دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی نیز نواخته شد.

وی تصریح می‌کند: برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند جشنواره لبخند، مسابقات دومینوی خانوادگی، کتاب‌ساز و … ویژه دانش‌آموزان در مدارس سطح منطقه سه با هدف نشاط و افزایش سواد اطلاعاتی دانش آموزان و شهروندان نیز برگزار خواهد شد.

«صبح همدلی» در منطقه ۵

«احمد رضایی» مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان در ارتباط با برنامه‌های این منطقه می‌گوید: همایش پیاده‌روی با عنوان «صبح همدلی» روز جمعه ۱۸ بهمن ماه از ساعت هشت صبح در ضلع جنوبی پل مارنان با حضور گسترده شهروندان مناطق یک، پنج، ۹ و ۱۳ شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: برگزاری جشن بزرگ «شکوه پا برجا» با حضور گسترده شهروندان اصفهانی در سال کوثر ارتش روز ۲۱ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ با اجرای سمفونی «انقلاب مرز پُر گهر» برگزار خواهد شد.

رونمایی از بزرگترین فرش گل با شن‌های رنگی در منطقه ۶

«محمدرضا برکت» مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان می‌گوید: بزرگترین فرش گل طراحی شده با شن‌های رنگی و اقتباس از گل لاله، مظهر شهادت به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اقتباس از گل لاله در میدان شهید لاوی و در مجاورت گلستان شهدا توسط این منطقه پیاده‌سازی و اجرا شده است.

وی تصریح می‌کند: این پروژه در میدان شهید لاوی و در مجاورت گلستان شهدا در زمینی به مساحت دو هزار ۸۰۰ متر مربع اجرا شده است که با طراحی نقوش سنتی و اقتباس از گل لاله که ما آن را مظهر شهادت می‌دانیم، طراحی و طی مدت دو ماه توسط اداره خدمات شهری منطقه شش به اتمام رسیده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان می‌افزاید: بزرگترین فرش گل با شن‌های رنگی با بودجه‌ای افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و حجم شن رنگی به میزان ۸۰ تن انجام شده است.

«شکوه پابرجا» در فرهنگسراهای منطقه ۸

«محمد کیهانی» مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌برنامه «شکوه پابرجا» در فرهنگسراهای این منطقه خبر داده و می‌گوید: به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر ویژه برنامه شکوه پابرجا در فرهنگسراهای گلستانه، مهر، بهار، باران برگزار می‌شود.

وی برگزاری ویژه‌برنامه سرای امید در فرهنگسرای صدرا، باغ‌نوش و مجموعه فرهنگی بانوان فروغی در سالن اجتماعات فرهنگسرا (ویژه دانش آموزان) و ویژه برنامه «سرای امید» در فرهنگسرای اسلام همراه با اجرای استندآپ، سایه با دست و موسیقی زنده را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده منطقه هشت برای این ایام عنوان کرد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «به رنگ پیروزی»، ادامه می‌دهد: جام شهدای مدافع حرم نیز در ورزشگاه فردوان همراه با مسابقات ورزشی نینجا بزرگداشت شهدای مدافع حرم منطقه هشت برگزار می‌شود.

۲۱ برنامه در منطقه ۹

«سیدعباس روحانی» مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از برگزاری ۲۱ برنامه ویژه ایام دهه فجر در این منطقه خبر داده و می‌گوید: برنامه فجرانه (چهل و یک بهار و هزاران فرشته) و برگزاری مسابقه تزئین و طعم حلوا روز ۲۰ بهمن ماه در محل امامزاده ابراهیم، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان «انفجار نور»، پخش فیلم و ویژه برنامه چشمه قند در خانه فرهنگ آزادان از جمله این برنامه‌ها است.

وی می‌افزاید: برنامه «نذر کتاب» در سالن مطالعه آیت الله جنتی، برگزاری بازی‌های سنتی، جشن و مسابقه (دارت بانوان ورزشکار) در فرهنگسرای آیه، ویژه برنامه «فجر شادی» (جشن ویژه کوکان مهد قرآن) روز ۲۰ بهمن ماه و اکران فیلم‌های عمار ویژه کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای آیه، برنامه «سکوی افتخار» مسابقه دارت بانوان و نوجوانان در مجتمع امام خمینی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در منطقه ۹ به مناسبت ایام الله دهه فجر به شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه «کوچه‌های خوشبختی» ویژه گروه سنی پنج تا ۱۲ سال از روز تا روز ۲۱ بهمن‌ماه در مجتمع امام خمینی واقع در خیابان آتشگاه برگزار می‌شود، تصریح می‌کند: از دیگر برنامه‌های منطقه ۹ در این ایام برگزاری ویژه برنامه «دیوار انقلاب»، نمایشگاه کتاب انقلاب، برنامه «برداشت من» ویژه گرامیداشت دهه فجر و چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، مسابقات تفریحی بومی محلی (ویژه بانوان)، جشنواره تزئین غذا پرچم سه رنگ ایران، آئینه فجر زنگ انقلاب در مدارس، برپایی بازارچه ترمه نمایشگاه و فروشگاه دستاوردهای بانوان است.

اجرای ویژه برنامه «پیک پیروزی» در منطقه ۱۰

«حمید شهبازی» مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از اجرای ۲۵ عنوان برنامه به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این منطقه خبر داد.

وی اظهار می‌کند: برنامه‌های دهه فجر ۹۸ به همت و تلاش اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده و در طول این ایام اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برگزاری همایش «سلامت‌شو» و تجلیل از مدال‌آوران ورزشی در خانه معلم، تجلیل از پیشگامان انقلاب در شهرداری منطقه، برگزاری همایش پیاده‌روی به رنگ پیروزی حدفاصل پارک لاله تا مدرسه صارمیه را از جمله برنامه‌های دهه فجر منطقه ۱۰ برشمرده و تصریح می‌کند: جشن دانش‌آموزی «سرود همدلی» و جشن «شکوه پابرجا» در ورزشگاه خیبر برگزار می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: اجرای ویژه برنامه «پیک پیروزی» در خیابان‌های منطقه، «جشن‌های خودمانی» و جام فجر در فرهنگسرای استاد همایی، جشن ویژه کودکان در فرهنگسرای استاد همایی و اکران فیلم در فرهنگسرای استاد همایی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده منطقه ۱۰ برای ایام دهه فجر است.

شهبازی خاطرنشان می‌کند: جشن «شکوه پابرجا» روز ۲۰ بهمن در مسجد قبا و مسجد شهید مطهری، برنامه «رادیو انقلاب» روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن در شهرداری منطقه، جشن دانش آموزی سرود همدلی در مدرسه تجدد، جشن شکوه پابرجا روز ۲۱ بهمن در میدان شهید فهمیده، ویژه برنامه گرامیداشت انقلاب در خانه فرهنگ ابوالفرج، جشنواره دانش‌آموزی کوچه ۵۷ در مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در این ایام است.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر، جشنواره آذین‌بندی مدارس در مدارس منطقه برگزار می‌شود، اظهار می‌کند: سیر نمایشگاهی «افتخارم ایران» در مراکز فرهنگی، برنامه کتاب‌ساز در مدارس منطقه، عکاسی انقلاب در خانه فرهنگ دشتستان، دست‌های رنگی در خانه فرهنگ دشتستان نیز در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان می‌گوید: اجرای ویژه‌برنامه «کتاب انقلاب» در خانه فرهنگ ابوالفرج و «سه رنگ سربلندی» در خانه فرهنگ پگاه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده منطقه ۱۰ برای چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

«شکوه پابرجا» جشنی برای انقلاب

«حمید اشرفی» مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در خصوص برنامه‌های این منطقه در ایام الله دهه فجر اظهار می‌کند: در این ایام ۲۵ ویژه برنامه در منطقه ۱۱ با پوشش مخاطبان مختلف اعم از دانش‌آموزان، نمازگزاران مساجد و عموم شهروندان برگزار می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: این برنامه‌ها شامل برگزاری جشن بزرگ انقلاب با عنوان «شکوه پابرجا» روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن در ورزشگاه طیب خیابان درخشان، جشنواره بزرگ ساخت کتاب دانش آموزی با عنوان «کتاب من و شهر» و با موضوع حمل و نقل و ترافیک و ویژه برنامه‌هایی با عنوان «سرود همدلی» شامل جشن نیم روز شاد در فرهنگسرای اهتمام، جشنواره فجر در فرهنگسرای دانش و ویژه برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان غبارروبی گلزار شهدای رهنان و دیدار با خانواده این شهدا را از دیگر برنامه‌های منطقه در ایام فجر انقلاب عنوان کرده و از شهروندان ساکن در این منطقه دعوت کرد در این برنامه‌ها شرکت کنند.

۳۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در منطقه ۱۳

در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان نیز به مناسبت فرارسیدن بهار چهل و یکم انقلاب تعداد ۳۰ برنامه برگزار می‌شود.

به گفته «محمد شرفا» مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان این برنامه‌ها شامل جشن بزرگ ۲۲ بهمن با عنوان «شکوه پابرجا» در ورزشگاه امیریه وجشن‌های محله‌ای در ۲۶ مدرسه سطح منطقه و فرهنگسرای وحید و نیایش نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح می‌کند: جشن بزرگ «شکوه پابرجا» به مدت پنج شب و۲۶ جشن در مدارس منطقه با عنوان «سرود همدلی» است.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌ها در کتابخانه‌ها و فرهنگسراها باشعار «سرای امید»، می‌گوید: جشن بزرگ روز ۲۲ بهمن با شعار «شکوه پابرجا» در ورزشگاه امیریه برگزار و حضور در آن برای عموم شهروندان آزاد خواهد بود.

«به رنگ پیروزی» ویژه مدارس و خانواده‌ها

«علی شمسی» مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزاری ویژه برنامه‌های تفریحی ورزشی «به رنگ پیروزی» ویژه مدارس و خانواده‌ها را یکی از برنامه‌های مهم این منطقه برای دهه فجر اعلام کرده و می‌گوید: به رنگ پیروزی از ۱۷ تا ۲۱ بهمن در ورزشگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ورزشگاه امام خمینی (ره) نمایشگاه صنایع دستی «سرای امید» همراه با اجرای آئین‌های اقوام مختلف و برنامه‌های هنری و نمایشی نیز برپا خواهد شد.

شور و نشاط انقلابی در منطقه ۱۵

«مسعود قاسمی» مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در خصوص برنامه‌های اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی این منطقه به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، می‌گوید: ویژه برنامه «به رنگ پیروزی» همراه با برپایی مسابقه پینگ‌پنگ در پارک کوثر ویژه آقایان با هدف افزایش فعالیت‌های ورزشی یکی از برنامه‌های دهه فجر انقلاب در منطقه ۱۵ است.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه «سرای امید» با هدف تقویت هویت تاریخی و افزایش نشاط اجتماعی و شادی شهروندان برگزار می‌شود، تصریح می‌کند: مسابقه نقاشی فجر ویژه کودکان و ویژه برنامه جشن خانوادگی «شکوه پا برجا» با هدف افزایش نشاط اجتماعی و شادی شهروندان از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: ویژه برنامه «سرود همدلی» روایت‌گری انقلاب و برنامه‌های مختلف با هدف برنامه‌ریزی برای نشاط اجتماعی و شادی شهروندان نیز در این منطقه برگزار خواهد شد.

کد خبر 408782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.