تایید بستری یک مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان فارابی اصفهان

"کرونایی رو چکار کردند، بردنش اتاق ایزوله، یعنی تو بخش نیست؟ نه سوپروایزر گفت اگه بیارینش تو بخش من میرم خونمون."

به گزارش خبرنگار ایمنا، شنیده‌ها در فضای مجازی از ابتلای یکی از شهروندان اصفهانی به بیماری کرونا در بیمارستان خورشید حکایت می‌کرد که آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگویی با ایمنا این خبر را تکذیب کرد.

اما دقایقی پس از تکذیب این خبر، بستری شدن بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان فارابی در اصفهان مطرح شد، راهروی درمانگاه این بیمارستان به پله‌های بخش جراحی عفونی این بیمارستان منتهی می‌شد، یعنی همانجایی که دو تن از کادر خدمات این بیمارستان درباره آن گفت‌وگو می‌کردند " کرونایی رو چکار کردند، بردنش اتاق ایزوله، یعنی تو بخش نیست؟ نه سوپروایزر گفت اگه بیارینش تو بخش من میرم خونمون."

اتاق ایزوله قسمتی از بخش جراحی بیمارستان را تشکیل می‌داد، کسی اجازه ورود به این اتاق بدون پنجره را نداشت، اما علی همراه یکی از بیماران این بخش حضور بیمار مشکوک به کرونا در این اتاق را تأیید کرد "دیشب حدود ساعت دو و سه آوردنش، میگن کارمند فرودگاهه، پرستارا گفتن ابتلاء به کرونا تأیید نشده اما مشکوک به بیماری کروناست."

هر چند مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان اصفهان خبر بیماری این کارمند را تکذیب کرد اما مشاهدات عینی و تأیید پرسنل و همراهان بیماران بخش جراحی بیانگر تأیید بستری شدن کارمند این بیمارستان در بخش ایزوله این بیمارستان است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأیید کرد

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با تأیید این خبر اظهار کرد: شب گذشته یک نفر با علائم تب و سرفه در بیمارستان فارابی بستری شد، چون این فرد کارمند فرودگاه بوده و سابقه تماس با گردشگران چینی را نیز داشته است برای مراعات حداکثر احتیاط به عنوان مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا، تحت مراقبت قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس نمونه گیری از این فرد انجام شده و برای تشخیص به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه علائم بیماری کرونای جدید با خیلی از بیماری‌های دیگر حاد تنفسی مشترک است و نمی‌توان هر بیماری را که دچار علائم تب و سرفه و عطسه است بعنوان مشکوک به بیماری کرونای جدید تشخیص داد افزود موارد مشکوک تنها پس از تأیید علائم بالینی و نیز سابقه تماس فرد قابل بررسی است ضمن آنکه تشخیص قطعی تنها پس از تأیید آزمایشگاه ویروس شناسی امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: وضعیت سلامت و بهداشتی گردشگران خارجی به‌ویژه چینی در فرودگاه محل ورود که اکثراً امام خمینی (ره) است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از ورود به کشور، محل حرکت و همچنین سیر حرکت آنها توسط همکاران مراکز بهداشت رصد و پیگیری می‌شود.

وی از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست‌ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام‌های زنده خودداری و گوشت و تخم‌مرغ به‌صورت کاملاً پخته مصرف شود.

کرونا، نوعی از ویروس‌ها هستند که به طور معمول بر دستگاه تنفس پستانداران، از جمله انسان، تأثیر می‌گذارند. آنها با سرماخوردگی، پنومونی و سندرم حاد تنفسی شدید همراه هستند و همچنین می‌توانند روی روده تأثیر بگذارند.

ویروس کرونا، در سال ۱۹۳۷ از ویروس برونشیت عفونی در پرندگان کشف شد. این ویروس‌ها، مسئول ۱۵ تا ۳۰ درصد از سرده های رایج هستند و در طول ۷۰ سال گذشته، دانشمندان دریافته‌اند که ویروس کرونا می‌تواند موش‌ها، سگ‌ها، گربه‌ها، بوقلمون‌ها، اسب‌ها، خوک‌ها و گاو را آلوده کند. مقاله MNT بر روی انواع مختلف ویروس کرونا انسانی، علائم آنها، نحوه انتقال آنها و دو بیماری خطرناک مشتق از آن یعنی SARS و MERS تحقیق کرده است.

ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می‌کند و به تدریج این سیستم را از کار می‌اندازد و از علائم این بیماری می‌توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می‌شود، اشاره کرد.

گ زارش از: مریم یاوری - خبرنگار ایمنا

کد خبر 408643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دل سرد IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    3 0
    یه شب میاد که با آرامش و خیال راحت از فردامون، سر روی بالشت بذاریم؟؟!!! هر روز چشم باز می کنیم یه خبری می شنویم که بند بند وجودمون میلرزه...