۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
نباید از سلامت کارگران غافل شد

مدیرکل امور ورزشی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نباید از سلامت کارگران غافل شد؛ اگر سلامت روحی و جسمی کارگران تأمین شود، بی شک بهره‌وری نیروی کار افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد حیدری امروز _یکشنبه ۱۳ بهمن_ در آئین رونمایی از سامانه جامع مدیریت اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: سرمایه انسانی، سرمایه‌ای است که بازگشت پذیری ندارد و مراکز بهداشت کارگری می‌توانند برنامه‌هایی را تعریف کنند که در حفظ سلامت این افراد کمک کند.

وی افزود: یکی از معضلاتی که امروزه جامعه ما با آن رو به رو است، آسیب‌های اجتماعی است. جنس آسیب‌های امروز نیز نسبت به گذشته تغییر کرده است. در گذشته این آسیب‌ها آشکار بود و اصطلاحاً در خیایان روی می‌داد به همین دلیل به خانواده‌ها توصیه می‌شد تا فرزندانشان را در خانه و در کنار خود نگهداری کنند اما امروز فرزندان در خانه نیز آسیب می‌بینند. باید خانواده‌ها نسبت به این آسیب‌های اجتماعی آگاه شوند.

مدیرکل امور ورزشی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نقش کارفرمایان در این مسئله نیز حائز اهمیت است. اگر سلامت روحی و جسمی کارگران تأمین شود، بی شک بهره‌وری نیروی کار افزایش پیدا خواهد کرد. کارفرمایانی که در حوزه سلامت کارگری به فعالیت مشغول هستند اذعان می‌کنند که اگر یک واحد در سلامت کارگر سرمایه گذاری شده، چندین واحد بهره وری وی افزایش پیدا کرده است.

حیدری خاطرنشان کرد: افزایش سلامت کارگر تنها با برگزاری دوره حاصل نمی‌شود. ورزش نیز در این مسئله نقش مهمی دارد. شعاری درباره ورزش وجود دارد که می‌گوید: "ورزش، سلامت، نشاط و بهره وری" است. البته در این بخش به دنبال ورزش حرفه‌ای نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که ضمن افزایش نشاط در محیط کار به وسیله انجام حرکات ورزشی که از قبل توسط متخصصان تعریف شده است، از وارد شدن آسیب جسمی به کارگران پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود خانه‌های بهداشتی مرتبط، مراکز ساختار قامتی را نیز به مجموعه خود اضافه کنند. تحقیقات نشان داده است که برخی اوقات کارگران مجبور به انجام کارهایی می‌شوند که می‌تواند به ارگونومی آن‌ها صدمات جبران ناپذیری وارد کند.

مدیرکل امور ورزشی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین نباید جایگاه خانه‌های بهداشت و بهبانان کوچک شمرده شود. تأثیری که عملکرد این مراکز می‌تواند بر حفظ سلامت روح و جسم کارگر داشته باشد از هیچ روش دیگری نمی‌توان آن را کسب کرد.

کد خبر 408626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.