لازم است میراث‌دار امام باشیم نه‌ میراث‌خوار

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

آمار دقیق داریم که ۱۳۴ نامزد شاخص اصلاح‌طلب، تأیید صلاحیت شده‌اند

حمیدرضا ترقی، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، درباره رویکرد اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس یازدهم گفت: اصلاح‌طلبان بنا دارند نامزدهای این گرایش سیاسی را چراغ خاموش وارد مجلس کرده و بعد از رأی‌آوری اعلام کنند که این‌ها نامزدهای مورد حمایت آنان بوده‌اند. او ادامه داد: اینکه اصلاح طلبان می‌گویند نامزدی ندارند، جوسازی است. اصلاح‌طلبان در مقاطعی که دچار ریزش و ضعف سرمایه اجتماعی می‌شوند و احتمال رأی‌آوری خود را پایین می‌بینند، دست به گریه و زاری و مظلوم‌نمایی می‌زنند.

ترقی گفت: آمار دقیق داریم که ۱۳۴ تن از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در سراسر کشور تأیید صلاحیت شده‌اند؛ بنابراین، طرح موضوعاتی مبنی بر اینکه ما کاندیدایی نداریم، ترفندی برای مظلوم‌نمایی است. او افزود: اصلاح‌طلبان بنا دارند نامزدهای خود را چراغ خاموش وارد مجلس کرده و بعد از رأی‌آوری اعلام کنند که این‌ها نامزدهای مورد حمایت آنان بوده‌اند. نایب رئیسی شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: بحمدالله در حال پایش ۱۵۹ نامزد به وسیله رأی‌گیری بین بدنه نیروهای انقلاب هستیم و تا چند روز آینده لیست سی نفره را اعلام می‌کنیم.

ممکن است تأیید صلاحیت شده‌ها، در مدت زمان باقی مانده رد شوند

سیدمصطفی میرسلیم، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری با شورای ائتلاف اصولگرایان ائتلاف می‌کند یا اینکه جداگانه لیست خواهد داد؟ گفت: یک سری مسائل هنوز حل نشده است و بزرگواران ما در شورای ائتلاف مشغول مذاکره هستند که سعی کنند جبهه پایداری را هرچه بیشتر به ائتلاف نزدیک کنند. عضو شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: تا اینجا حرکت به سمتی می‌رود که اشتراکات هرچه بیشتر باشد ولی ما فهرست نهایی را در شورا تأیید نکرده‌ایم و جبهه پایداری نیز همین‌طور امیدواریم به یک نتیجه مشترک برسیم.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه انتقادها به عملکرد شورای نگهبان از سوی برخی افزایش یافته است، ارزیابی شما از رویکرد این شورا در بررسی صلاحیت‌ها چیست؟ گفت: شورای نگهبان در حال انجام وظیفه خود است. شورای نگهبان از چهار مرجع مدارکی دارد و بررسی کرده و بر اساس آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: هرکس که اعتراضی دارد حقش است که مراجعه کند و مدارک لازم را در اختیار شورای نگهبان قرار دهد تا اگر احراز صلاحیت نشده این احراز صورت بگیرد و اگر موردی بوده اصلاح صورت بگیرد. هنوز هم درب بسته نیست. حتی احتمال این هست برخی که تا حالا صلاحیت‌شان تأیید شده بر مبنای مدارکی که برای شورای نگهبان مجهول بوده و در اختیارشان قرار می‌گیرد هم رد صلاحیت شوند.

وی ادامه داد: اقدامات شورای نگهبان را نباید به سیاسی بودن نسبت داد و تلقی کرد. شورای نگهبان کار خود را انجام می‌دهد و شخصاً فکر می‌کنم با رویه‌ای که تا حالا رایج بوده که البته می‌تواند بهتر هم شود و این منوط به این است که قانون انتخابات اصلاح شود، دارند کار خود را خوب انجام می‌دهند اما امیدواریم در مجلس آینده با اصلاح قانون انتخابات راهی به دست بیاید که اینگونه مسائلی که هم اکنون در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود دیگر مطرح نشود.

این روزها زبان‌ها از کار بزرگ امام غافل می‌مانند و به سراغ عملکرد مسئولین می‌روند

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: همزمان با ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به میهن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، مروری بر آنچه این رادمرد بی‌نظیر تاریخ معاصر برای ملت ایران و ملت‌های مسلمان و آزاده جهان آورد و آنچه ما با این میراث کرده‌ایم، می‌تواند به ما برای ادامه راه او کمک کند. تقارن دهه فجر امسال با خیزش عمومی مردم فلسطین و موضعگیری متحد گروه‌های سیاسی فلسطینی علیه طرح موسوم به معامله قرن یکی از نکات جالب مرتبط با آرمان‌های امام خمینی است کمااینکه مطرح بودن مسائل مربوط به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از موضوعات مهم مرتبط با نظام حکمرانی موردنظر ایشان است.

در این ظرف زمانی، با میراث امام خمینی همراه می‌شویم. این روزها زبان‌ها و قلم‌های اصحاب نقد، از کار بزرگ امام خمینی غافل می‌مانند و با عبور از آن به سراغ عملکرد مسئولین می‌روند. نقد عملکردها لازم است ولی قبل از آن حتماً باید این واقعیت را یادآور شویم که زوال رژیم منحط و فاسد شاهنشاهی و تأسیس نظام مردمی جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین واقعه تاریخ ایران است، کاری که امام خمینی انجام داد و این، محوری‌ترین میراث امام خمینی است. همه باید به خود بباورانیم که لازم است میراث‌دار امام باشیم نه میراث‌خوار. برای میراث‌دار بودن، همواره قبل از آنکه چیزی بنویسیم یا چیزی بگوییم باید از خود بپرسیم برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی چه کرده‌ایم؟

دلیل رد صلاحیت علی مطهری از زبان خودش

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، پیرامون دلایل رد صلاحیت خود گفت: «شنیدم به استناد بند ۲ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس، برای دوره یازدهم رد صلاحیت شده‌ام. بند ۲ که یکی از شرایط کاندیداها را بیان می‌کند می‌گوید: التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. هرچه فکر کردم کجا من التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی نداشته‌ام چیزی به خاطرم نیامد. احتمالاً مفهومشان از "نظام" رهبری نظام است. اگر در جایی من نظری غیر از نظر رهبری داشته‌ام-که داشته‌ام- این عین خواست خود مقام رهبری است که چندبار، از جمله در دیدار با دانشجویان گفتند ممکن است کسی نظری مخالف نظر من داشته باشد، باید آزاد باشد که حرفش را بزند.

بنابراین، این نگاه هیئت‌های نظارت که زیر مجموعه شورای نگهبان هستند با نگاه مقام رهبری مغایر است و باید دست از این کارهایشان بردارند. اینکه من اعتراض بکنم یا نکنم و اگر اعتراض کردم تأیید بشوم یا نشوم، مهم نیست، مهم این است که بعد از ۴۱ سال از انقلاب اسلامی این رویه‌های باطل باید منسوخ شود.»

کد خبر 408515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.