جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی یزد هر دو سال یکبار برگزار می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در شورای پنجم شهر یزد تصمیم گرفته شد برای شادابی و نشاط اجتماعی برنامه‌های فرهنگی طرح ریزی شود که یکی از این برنامه‌ها جشنواره بین المللی عروسکی یزد است.

ونوس عامری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره بین المللی عروسکی در یزد با هدف نشاط و آموزش کودکان، نشاط اجتماعی، ارتقای فرهنگ همچنین معرفی یزد به جهانیان و هم وطنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شورای پنجم جشنواره‌های تئاتر، هنرهای تجسمی و …تعریف شده است، افزود: این جشنواره با کمک مرضیه برومند هنرمند خوش آوازه و یزدی تبار کشورمان ویژه کودکان تعریف شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به تجربه بسیار خوب خانم برومند در ساخت تئاتر و فیلم‌های عروسکی که بسیاری از آنها در ذهن همه ایرانیان ماندگار شده، از وی برای همراهی و مشاوره این طرح دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و هنری گفت: این جشنواره می‌تواند محل ارتقای مهارت‌های هنرمندان یزد باشد.

عامری گفت: این جشنواره در سطح شهر یزد به ویژه در بافت تاریخی از ۹ تا ۱۳ اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی درباره میهمانان ویژه این جشنواره گفت: انجمن تئاتر عروسکی جهانی، گروه تئاتر عروسکی از اروپا و بهترین گروه‌های تئاتر عروسکی ایران در این جشنواره حضور دارند و بسیاری از گروه‌ها خودشان درخواست شرکت در این جشنواره داشتند که به علت کمبود فضا درخواست برخی گروه‌ها رد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه جشنواره عروسکی اولین برنامه شورا و شهرداری برای کودکان است، گفت: در شورای پنجم متأسفانه کاری از نظر رویدادهای بزرگ هنری برای کودکان انجام نشده و تا به حال به برگزاری مسابقه بادبادک‌ها و نقاشی بسنده شده است.

این عضو شورای اسلامی پنجم شهر یزد گفت: جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی در کشور به نام یزد ثبت شده و به طور دو سالانه در یزد برگزار خواهد شد.

کد خبر 408499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.