امدادرسانی ۸۱ تیم عملیاتی هلال احمر به ۱۲۹ نفر آسیب دیده

رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: هفته گذشته ۶۴ حادثه گزارش شد که ‌در این حوادث ۱۲۹ نفر آسیب دیده بودند و ۸۱ تیم برای امدادرسانی به این افراد اعزام شدند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در حوادث هفته گذشته، اظهار کرد: از پنجم تا ۱۱ بهمن ماه تعداد ۶۴ مورد حادثه اتفاق افتاد که تعداد حوادث جاده‌ای ۲۰ مورد، برف و کولاک یک مورد، خدمات حضوری ۱۴ مورد، تعداد ۲۳ مورد حوادث شهری و شش مورد حادثه کارگاهی و صنعتی به جمعیت هلال احمر استان اصفهان گزارش شده است.

وی با تاکید بر اینکه مجموع کل آسیب دیدگان حوادث هفته گذشته ۱۱۷ نفر بودند، گفت: خدمات امداد رسانی برای ۶۲ نفر در حوادث جاده‌ای، ۲۴ نفر خدمات حضوری در پایگاه‌ها، ۲۳ نفر در در حوادث شهری و شش نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی انجام شده است.

رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه تعداد کل نجات یافتگان ۵۰ نفر بودند، افزود: از این تعداد ۴۲ نفر برای تکمیل درمان به بیمارستان انتقال پیدا کردند و هشت نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

محمدی تصریح کرد: در حوادث جاده‌ای هفته گذشته اسکان اضطراری در پایگاه‌های بین شهری برای ۱۸ نفر انجام شد که به دلیل نقص فنی خودروها، شرایط جوی خواب آلودگی رانندگان بود که در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان اسکان پیدا کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه در امداد رسانی حوادث هفته گذشته اعزام ۸۱ تیم عملیاتی انجام گرفت، اظهار کرد: تعداد ۲۰۳ نفر مجموع نیروهای این تیم‌ها بودند و و تعداد ۶۱ دستگاه آمبولانس به کار گیری شد و مجموع کل عملیات رها سازی مصدوم از خودرو هفت مورد در حوادث جاده‌ای انجام شد.

حادثه اتوبوس مسافربری و اعزام پنج کد عملیاتی

رئیس جستجو و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: شاخص ترین وضعیت امداد رسانی نیروهای هلال احمر در هفته گذشته به مصدومان حادثه اتوبوس مسافربری تهران- شیراز در بزرگراه شهید دستجردی اصفهان، ورودی سپاهان‌شهر ساعت چهار و ۳۹ دقیقه بامداد سه‌شنبه واژگون شد که ۱۰ کشته و ۱۷ مصدوم برجا گذاشت.

محمدی با تاکید بر اینکه تعداد پنج کد عملیاتی از پایگاه‌های مبارکه، مهیار، فلاورجان و شهرستان اصفهان برای امداد رسانی به حادثه دیدگان این اتوبوس اعزام شدند، گفت: تعداد ۱۳ نفر نیروی انسانی، تعداد چهار دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی نجات در امداد و نجات مجروحان این حادثه حضور فعال داشتند.

وی تصریح کرد: همچنین در هفته گذشته آماده باش نیروها برای بحث زلزله برزک کاشان را داشتیم و علاوه بر این موارد ارسال ۴۰۰ دستگاه چادر برای زلزله استان فارس در برنامه‌های امدادرسانی هلال احمر اصفهان در دستور کار بوده است.

کد خبر 408448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.