نخستین دانشگاه کربن صفر جهان در آمریکا

مدیران دانشگاه بوستون  ایالات متحده آمریکا در نظر دارند دانشکده‌ای برای علوم اطلاعات و کامپیوتر در آن احداث کنند که میزان انتشار گاز کربن در آن صفر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان این دانشگاه به منظور دستیابی به هدف کربن صفر تا سال ۲۰۴۰، پروژه احداث دانشکده‌ای را طراحی کرده اند که میزان سوخت‌های فسیلی در آن صفر است. این سازه جدید ۱۹ طبقه بزرگ‌ترین، پایدارترین و از نظر انرژی، کارآمدترین ساختمان احداث شده دانشگاه تا به این روز خواهد بود.

این دانشکده جدید با فضایی به مساحت ۳۴۵ هزار فوت مربع، رشته‌های ریاضیات، آمار و کامپیوتر را در زیر یک سقف در برمی‌گیرد. برج جدید دانشگاه بوستون از تکنولوژی‌های ذخیره و تولید انرژی نظیر چاه‌های حرارتی زمینی، سیستم‌های سایه‌سازی فوق پیشرفته و پنجره‌های سه جداره برخوردار خواهد بود.

دانشکده علوم اطلاعات و کامپیوتر که در قلب محوطه دانشگاه واقع خواهد شد، اولین مرکز آموزشی اصلی دانشگاه در نیم قرن خواهد بود که قرار است تا سال ۲۰۲۲ ساخت‌وساز آن به پایان برسد. معماران تلاش کرده‌اند در طراحی خود علاوه بر به حداکثر رساندن انتقال انرژی و قابلیت دسترسی، بیشترین استفاده را از فضا برای کلاس‌های آموزشی، آزمایشگاه‌ها و فضاهای کاربردی در طبقات پایین ببرند.

طبقات بالای ساختمان به گروه‌های آموزشی دانشگاه اختصاص داده خواهد شد و پشت بام سازه محلی آرام و دنج برای صرف غذا و برقراری ملاقات‌ها بین دانشجویان و استادان دانشگاه خواهد بود. فضاهای مشترک نظیر بالکن‌های وسیع برای تعاملات بین گروه‌های آموزشی نیز در سراسر دانشکده جدید ساخته خواهد شد.

مرکز جدید برای علوم اطلاعات و کامپیوتر یک مکان پویا به وجود خواهد آورد و همانند یک فانوس دریایی مرکز دانشگاه بوستون را با زیبایی اعجاب‌انگیز خود مزین خواهد کرد. در این دانشکده عمودی، فرصت برقراری تعاملات بین دانشجویان و استادان به حداکثر میزان خود خواهد رسید و فضای جدید مکانی برای خلق نوآوری‌های دانشجویان خواهد بود.

سازندگان دانشکده علوم اطلاعات و کامپیوتر دانشگاه بوستون به منظور دستیابی به هدف انتشار کربن صفر از سیستم‌های تبادل حرارتی با منبع زمینی در چاه‌های حرارتی زمینی به عمق ۳۳۱ هزار و ۵۰۰ فوت برای گرم‌سازی و خنک‌سازی بهره خواهند گرفت. اتلاف انرژی با وجود وسایل تأمین سایه در مقابل خورشید، پنجره‌های سه جداره، سیستم‌های تهویه هوا و گرما و روشنایی از طریق لامپ‌های ال ای دی به حداقل میزان خود خواهد رسید.

کد خبر 408331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.