وزارت امور خارجه پیگیر اقدامات لازم برای پیشگیری از ورود کرونا به کشور بوده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این وزارت‌خانه از روز اول پیگیر وضعیت دانشجویان عزیز در ووهان بوده و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل کشور محدود کردن رفت و آمد به چین را مطرح کرد.

به گزارش ایمنا، سیدعباس موسوی، در توییتر نوشت: "وزارت امور خارجه از روز اول پیگیر وضعیت دانشجویان عزیز در ووهان بوده و ضمن هماهنگی تامین مایحتاج برای این عزیزان، همه راه‌های ممکن برای حفظ سلامت آنها از جمله بازگشت موقت به ایران را پیگیری کرده است. همکاران ما در تهران و چین بی‌وقفه بصورت شبانه روزی پیگیر موضوع بوده و هستند.

وزیر امور خارجه در جلسه یکشنبه گذشته هیئت دولت پیشنهادهای متعدد برای رسیدگی به وضعیت ایرانیان مقیم چین و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل کشور از جمله محدود کردن رفت و آمد به چین را مطرح کرد. وزارت امور خارجه تاکنون بر اساس تصمیم هیئت دولت عمل کرده است."

کرونا، نوعی از ویروس ها هستند که به طور معمول بر دستگاه تنفس پستانداران، از جمله انسان، تأثیر می گذارند. آنها با سرماخوردگی، پنومونی و سندرم حاد تنفسی شدید  همراه هستند و همچنین می توانند روی روده تاثیر بگذارند.

ویروس کرونا ،در سال ۱۹۳۷ از ویروس برونشیت عفونی در پرندگان کشف شد. این ویروس ها ،مسئول ۱۵ تا ۳۰ درصد از سرده های رایج هستند و در طول ۷۰ سال گذشته، دانشمندان دریافته اند که ویروس کرونا می تواند موش ها، سگ ها، گربه ها، بوقلمون ها، اسب ها، خوک ها و گاو را آلوده کند. مقاله MNT بر روی انواع مختلف ویروس کرونا انسانی، علائم آنها، نحوه انتقال آنها و دو بیماری خطرناک مشتق از آن یعنی SARS و MERS تحقیق کرده است.

ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می کند و به تدریج این سیستم را از کار می اندازد و از علائم این بیماری می توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می شود، اشاره کرد.

کد خبر 408267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.