تلفات جاده‌ای اصفهان ۳ درصد افزایش یافته است

معاون عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه تلفات جاده‌ای اصفهان نه تنها کاهش نداشته است بلکه حدود سه درصد نیز افزایش داشته است، گفت: با تصویب طرحی که در وزارت کشور تهیه شده است مشکل اطفا حریق خارج از حریم جاده‌ها به صورت شبکه‌ای برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد شامگاه پنج شنبه _ ۱۰ بهمن ماه _ در هشتمین نشست کمسیون ایمنی راه‌ها که در محل استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات گذشته، تلفات جاده‌ای باید سالانه به میزان ۱۰ درصد کاهش پیدا کند اما متاسفانه در سال جاری نه تنها ۱۰ درصد کاهش پیدا نکرده بلکه تا این زمان حدود سه درصد نیز افزایش داشته است. در سال گذشته نیز حدود ۱۸ هزار نفر تلفات جاده‌ای به وقوع پیوست. این تعداد به معنی روزانه ۵۰ نفر کشته است.

وی افزود: در سال جاری تاکنون دو درصد افزایش در میزان تصادفات منجر به فوت ثبت شده است. همچنین در تعداد تصادفات برون شهری داخل حریم شهرها ۴.۷ درصد، درون شهری دو درصد و بخش بخش جاده‌ای روستایی ۲۳.۳ افزایش داشته است. باید اشاره کرد که در سال جاری از ابتدای سال تا کنون ۱۳ هزار و ۴۹۶ نفر تلفات در استان ثبت شده که رقم قابل توجهی است به ویژه اینکه باید از این مقدار به میزان ۱۰ درصد نیز کاسته می‌شد. بیش از ۷۹ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

معاون عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: در حال حاضر تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که به موجب آن نقاط حادثه خیز موجود در حریم شهرها با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین وزارت راه و شهرسازی برطرف شود.

جمالی نژاد ادامه داد: کل استان اصفهان دارای ۶۰ نقطه حادثه خیز است که باید برطرف شود. همچنین از آن‌جا که اطفاء حریق در خارج از شهرها متولی ندارد، دستورالعملی در مجمع کلانشهرهای ایران تهیه شده است که در صورت تصویب این مشکل در فواصل بین شهرها و روستاها به صورت شبکه‌ای حل خواهد شد. همچنین می‌توان از ظرفیت حدود هفت هزار سازمان مردم نهاد (NGO) در فرهنگ سازی و ایجاد پویش‌های مردمی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: کار کردن در شرایط سخت اقتصادی ارزشمند است؛ در صورتی که پول و بودجه به اندازه کافی وجود داشته باشد.

کد خبر 408224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.