کدام مدل یقه برای کدام اندام مناسب است؟

یقه ها در لباس ها انواع مختلفی دارند و تنوع آنها زیاد است. در انتخاب یقه برای لباس، تنها سلیقه شما و زیبایی آن مهم نیست، بلکه انتخاب آن بر اساس اندام شما عامل مهم تری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک خیاط ماهر و آگاه باید با توجه به اندام مشتری، یقه را برای او طراحی کند. انتخاب یقه مناسب، بخشی از اصول لباس پوشیدن است که می تواند بر جذابیت استایل شما بیفزاید.

یقه قایقی

یقه قایقی انتخاب مناسبی برای پیراهن های رسمی است. اگر یقه لباس شب یا مجلسی شما قایقی است، بهتر است قد لباس، بلند باشد تا جلوه لباس و یقه را بیشتر کند. یقه قایقی برای افرادی که سر شانه های درشت و پهن، بازوهای گوشتی و بالا تنه درشت دارند، درست ترین انتخاب است. این مدل یقه برای صورت های کشیده هم مناسب است.

یقه هفت

افرادی که اندام آنها هرم وارونه است یعنی بالاتنه آنها نسبت به پایین تنه بزرگ تر است، باید به سراغ یقه هفت بروند. یقه هفت، درشتی بالاتنه را می پوشاند و آن را کوچک تر نشان می دهد. هر چقدر یقه های هفت طویل تر باشند به متناسب نشان دادن شانه های پهن و عریض کمک می کند و در ضمن بالا تنه را بلند تر نشان می دهد. این یقه ها باعث می شود بیشتر توجه به صورت جلب شود و برای آنهایی که صورت گرد و مربعی شکل دارند بسیار مناسب است و چهره آنها را کشیده تر نشان می دهد.

یقه گرد

یقه های گرد باز برای خانم های درشت با چهره های پهن مناسب است و باعث ایجاد تعادل در چهره آنها می شود. این مدل یقه برای صورت های لاغر و استخوانی و باریک ، اصلا مناسب نیست. یقه های گرد معمولی برای کسانی مناسب است که بالاتنه ظریف و کوچکی دارند و کاملا با اندام آنها همخوانی دارد. 

یقه اسکی

یقه های اسکی و برگردان بزرگ، برای خانم ها با گردن های بلند و همچنین صورت های کشیده مناسب است. کسانی که بالاتنه درشت و بزرگی دارند نباید به سراغ این یقه ها بروند زیرا به دلیل داشتن پارچه های اضافی، اندام را درشت تر نشان می دهد.

یقه ملوانی

این مدل یقه برای خانم هایی با گردن بلند و صورت های بیضی، مستطیلی، کشیده، لوزی شکل و مثلث وارونه مناسب است. انتخاب این لباس برای آنهایی که صورتی گرد یا مربعی شکل دارند، باعث پهن تر و گرد تر به نظر رسیدن صورت می شود.                                                                                                                     

یقه هالتری

یقه هالتری به یقه هایی گفته می شود که پشت گردن می افتند. این مدل یقه ها برای خانم هایی مناسب است که شانه های آنها درشت و تو پر است. فقط دقت داشته باشید که بندی که دور گردن می افتد نازک نباشد. 

کد خبر 408181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.