۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
واکسن کرونا ساخته می‌شود

محققان استرالیایی نوعی از ویروس کرونا را در آزمایشگاه کشت کرده‌اند؛ این اقدام، در ساخت واکسن کرونا و شناسایی بیماری کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، محققان موسسه عفونت و سیستم ایمنی پیتر دوهرتی در ملبورن اعلام کرده‌اند کشت این ویروس به آن‌ها کمک می‌کند تا تحقیقات دقیق‌تری انجام دهند و ویروس را راحت‌تر تشخیص دهند. جولیان دروس، مدیر آزمایشگاه شناسایی ویروس این موسسه معتقد است کشت این ویروس در آزمایشگاه تحولی بزرگ است.

او در این باره می‌گوید: مقامات چینی توالی ژنوم ویروس جدید کرونا را منتشر کردند که برای شناسایی این بیماری کمک حال است، اما در اختیار داشتن این ویروس به طور واقعی به ما کمک می‌کند تا تمام روش‌ها را آزمایش و تأیید و علاوه بر آن حساسیت‌ها و ویژگی‌های هر روش را مقایسه کنیم.

 این ویروس به عنوان یک ماده برای کنترل بیماری در شبکه آزمایشگاه‌های بهداشتی استرالیا استفاده می‌شود. همچنین ویروس جدید برای آزمایشگاه‌های تخصصی در اروپا ارسال می‌شود که با سازمان جهانی بهداشت همکاری می‌کنند.

این ویروس از نمونه دریافتی از یک بیمار در موسسه دوهرتی دریافت و کشت شد. پیش بینی می‌شود ویروس کشت شده در آزمایشگاه برای تولید یک تست آنتی بادی به کار رود؛ این تست به شناسایی ویروس در افرادی که هنوز نشانه‌های بیماری در بدن آن‌ها آشکار نشده است، کمک می‌کند.

به گفته یکی دیگر از محققان این موسسه، تست آنتی بادی به پژوهشگران کمک می‌کند افراد مشکوک به بیماری را آزمایش کنیم. به این ترتیب می‌توان تصویری واضح و دقیق از میزان گستردگی ویروس و میزان دقیق مرگ و میر ناشی از آن به دست آورد.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 408150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.