بهره‌برداری بهینه از فضای چهارباغ انجام شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هر فردی از سراسر کشور به اصفهان آمده، پیاده راه شدن چهارباغ عباسی را تحسین کرده است، گفت: باید بهره‌برداری بهینه از فضای چهارباغ انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز_ سه شنبه هشتم بهمن ماه ۹۸- در دیدار مدیران شهری اصفهان با مدیرکل میراث فرهنگی استان که در محل خانه دهدشتی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل میان مسئولان شهری و استانی بسیار قابل قبول و مطلوب است؛ یکی از آن دستگاه‌هایی که شهرداری بیشتر با آن مرتبط است، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، برگزاری اینگونه جلسات فرصتی مغتنم است تا با تعامل و گفت‌وگو و هم‌فکری اهداف را با فهم مشترکی از مسائل مورد نظر پیش ببریم.

وی با بیان اینکه علی رغم آنکه همه تلاش‌ها برای زیست پذیرتر شدن شهر اصفهان است، اما خانه‌های تاریخی به شدت آسیب‌زا شده، افزود: این در حالی است که می‌توان از ظرفیت این خانه ها به بهترین نحو استفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات با برگزاری جلسات هم‌اندیشی قابل رفع است، گفت: باید مأموریت‌ها را به خوبی دنبال کنیم؛ خوشبختانه هر فردی از سراسر کشور به چهارباغ آمده پیاده راه شدن آن را تحسین کرده، اما باید بهره‌برداری بهینه از فضای چهارباغ انجام شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر همه بسیج شده‌اند تا فضای شهری مناسبی در چهارباغ ورق بزنیم.

فضای گفتمان‌های تخصصی بین شهروندان ایجاد شود

همچنین شیرین طغیانی در ادامه این نشست اظهار کرد: اصفهان یکی از مفاخر نه تنها ایران بلکه دنیا به شمار می‌رود که میراث بسیار گرانبهای آن باید به خوبی صیانت شود.

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ظرفیت‌های شهر اصفهان بسیار زیاد است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات هم اندیشی بین دستگاه‌های مختلف از جمله میراث و شهرداری اظهار کرد: عده‌ای از دیرانجام شدن گفتمان بین میراث و شهرداری سوء استفاده می‌کنند، از این رو باید فضای گفتمان را افزایش داد و رویکردهای جدید را مورد توجه قرار دهیم.

طغیانی با تأکید براینکه در گفتمان تخصصی باید از افراد متخصص استفاده شود، گفت: باید فضای گفتمان‌های تخصصی بین شهروندان نیز ایجاد شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به سیاست‌گذاری اشتباه در سال‌های گذشته، امروز مردم نگران هستند که خانه آنها ثبت تاریخی یا میراثی شود.

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پروژه چهارباغ گفت: در چهارباغ بخشی از امور همچون مبلمان شهری قابل تجدید است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محور چهارباغ علی‌رغم تمام انتقادات و فرازونشیب‌ها به ظرفیتی بی‌نظیر برای شهر اصفهان تبدیل شده است.

کد خبر 407940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.