همه آنچه درباره انتخاب مبل مناسب باید بدانید

امروزه مبلمان نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارند. مبل‌ها علاوه بر آن که بخشی از دکوراسیون و تزیینات داخلی به شمار می‌آیند، نقش کاربردی هم دارند، به گونه‌ای که استراحت بر روی یک مبل نرم و راحت بعد از یک روز سخت کاری، یکی از لذت‌های زندگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تنوع در صنعت مبلمان آنقدر زیاد شده است که انتخاب را با سختی همراه می‌سازد. در انتخاب مبلمان مناسب، توجه به چند نکته ضروری است که باعث می‌شود نتیجه استاندارد، اصولی و باب میل شما باشد. در ادامه به مهم‌ترین این نکات اشاره می‌کنیم.

توجه به تناسب

یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید مبل، دقت به ابعاد و اندازه مناسب آن است. مبلمان باید متناسب با اندازه و شکل فضای نشیمن انتخاب شود. اگر فضای نشیمن شما کوچک است، به سراغ مبل‌های جمع و جور بروید که فضای داخلی را بیش از اندازه اشغال نکند و در رفت و آمد شما اختلالی ایجاد ننماید. اگر مبلمان را در کنار تلویزیون قرار می‌دهید تا بر روی آن به تماشای تلویزیون بنشینید، مبل ال شکل و یا یو شکل انتخاب مناسب‌تری است تا همه اعضای خانواده را دور هم جمع کند و راحتی دلخواه را برایتان به ارمغان آورد.

مبلمانی که انتخاب می‌کنید باید با سبک دکوراسیون منزل مطابقت داشته باشد. برای مثال اگر سبک منزلتان مدرن و براق است، از مبلمانی که دارای خطوط صاف و رنگ‌های متناسب است استفاده کنید.

توجه به پارچه رومبلی

پارچه رومبلی باید متناسب با فضای داخلی و چیدمان منزل باشد. اگر سبک منزلتان سنتی است، مبل‌های کلاسیک با پارچه مقاوم و رنگی خنثی و متناسب با رنگ‌ها و لوازم دیگر منزل مناسب خواهد بود. اگر فضای داخلی شما کوچک است، از انتخاب پارچه رو مبلی با طرح‌های شلوغ و بزرگ خودداری کنید زیرا فضای داخلی را کوچک‌تر از آن که هست نشان می‌دهد. در اماکن شلوغ و پر رفت آمد، باید پارچه رومبلی شما طرح دار و شلوغ و چرک تاب باشد که لکه‌های روی آن فوراً به چشم نیایند و لابلای نقوش محو شوند. اگر در خانه حیوان خانگی یا کودک دارید، بهتر است پارچه رومبلی شما چرمی باشد تا به راحتی نظافت شود.

در محیط‌های باز و در معرض هوای آزاد، روکش مبل باید در برابر لکه، آب و رنگ پریدگی در مقابل آفتاب، مقاوم باشند. پارچه‌های مخمل براق، فضاهای کوچک‌تر را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

اگر سبک مبلمان شما راحتی و یا کلاسیک باشد، برای زیبایی بیشتر بهتر است از کوسن استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که بیش از سه کوسن روی یک مبل قرار ندهید.

کد خبر 407904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.