صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع فرهنگی در سال گذشته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع فرهنگی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: تجربه ایجاد اشتغال از طریق اقتصاد خلاق در گذشته نیز وجود داشته، به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در عرصه اقتصاد خلاق فرهنگی در جهان ۳۰ میلیون شغل وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اینستاگرام با انتشار یک پست به نقل از محمد شریعتمداری نوشت:

"شریعتمداری در مراسم آغاز به کار بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی در فرهنگستان هنر از صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع فرهنگی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: تجربه ایجاد اشتغال از طریق اقتصاد خلاق در گذشته نیز وجود داشته است به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۳، ۳۰ میلیون شغل در عرصه اقتصاد خلاق فرهنگی در جهان وجود داشته است و کشور ما هم می‌تواند سهم قابل ملاحظه‌ای از اشتغال در این عرصه را به خود اختصاص دهد.

بر اساس آمارهای یونسکو در سال ۲۰۱۳ حجم اقتصاد خلاق بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، معادل پنج درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا بود.

به دنبال این ضرورت‌ها، از مدتی پیش در ۲۲ رسته شغلی مهم که در کشور ما زمینه های آن وجود داشت، کارهای مقدماتی را آغاز کردیم. بنیاد توسعه فناوری های نو در حوزه هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا با همکاری بخش‌های خصوصی و عمومی و نهادهای بین المللی آغاز شد. بنیاد ملی تولید محتوای دیجیتال و بنیاد ملی توسعه فناوری‌های نو در عرصه صنعت زنبورداری نیز از آن جمله هستند.

توجه به مفاهیم نو در حوزه کسب و کار، همچنان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه خواهد یافت و در آینده هم شاهد تاسیس‌های جدیدی با مشارکت بخش خصوصی خواهیم بود."

کد خبر 407887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.