مازنی: ظریف سیاست های نظام را بیان می کند

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به هجمه‌ها علیه وزیر امور خارجه به دلیل مصاحبه وی با روزنامه اشپیگل گفت: عده‌ای در تذکرهای خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر امور خارجه حمله می کنند؛ در صورتی که آقای ظریف سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران را بیان می کند.

احمدمازنی در گفت و گو با ایمنا پیرامون مصاحبه محمد جواد ظریف با روزنامه اشپیگل و طرح موضوع استیضاح وی در مجلس اظهار کرد: برخی به طور مداوم برای ایجاد تشنج و نا امنی در روابط داخلی و خارجی از یکدیگر پیشی می‌گیرند و در تذکرهای خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر امور خارجه حمله می کنند؛ در صورتی که آقای ظریف سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران را بیان می کند.

وی افزود: به فرض اینکه صحبت‌های وزیر امورخارجه کشور خوشایند شما نیست، اینگونه هجمه‌ها به رئیس دستگاه دیپلماسی کشور که تنها سیاست های نظام را بیان می‌کند، نهایت بی انصافی و بی عدالتی است. این افراد، دولت و ظریف را به فرصت سوزی متهم می‌کنند در صورتی که همین آقایان مرتب بر سر راه ملت و دولت سنگ اندازی کرده اند و به نوعی با ترامپ هم صدا شده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف به صورت مستمر با شهید سلیمانی دیدار داشت و مسائل روابط امور بین الملل را با یکدیگر بررسی می‌کردند؛ بنابراین ایجاد دوگانگی بین سردار سلیمانی و ظریف خیانت به خون شهید سلیمانی است. بسیاری از این افراد سعه صدر را برنمی تابیدند و از همین رو شهید سلیمانی نیز دل پری از این افراد داشت.

مازنی افزود: افرادی که فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کردند، کسانی بودند که امروز بحث مذاکره را با عباراتی مستهجن مطرح می کنند. برخی از این افراد به گونه‌ای ظریف را در جایگاه متهم می‌نشانند که گویی سقوط هواپیمای اوکراینی کار او بوده است.

وی ادامه داد: عده ای با ادبیاتی خاص در جامعه تشنج ایجاد می کنند و خود را مدعی همه ظرفیت‌های ملت می دانند و به هرکسی که در چهارچوب قانون اساسی خدمت می‌کند جسارت می کنند، اما نمی‌دانند با حمله به اشخاص محبوب باعث تنفر مردم از خود می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید عدالت و انصاف را رعایت کرد و اگر از کسی قصور و تقصیری سر زده، در چهارچوب قانون اساسی به وی تذکر داد؛ اما با تشویش اذهان عمومی تنها جامعه را متشنج می‌کنند و مردم نیز قطعا در برابر چنین رفتارهایی خواهند ایستاد. این افراد پاسخ رفتار خود را در دوم اسفند ماه خواهند گرفت.

کد خبر 407851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.