۱۷ جلد کتاب در اولین کنگره بازخوانی شخصیت امام علی (ع) رونمایی شد

دبیر اجرایی کنگره بازخوانی شخصیت امام علی (ع) از رونمایی از ۱۷ جلد کتاب در این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین رضازاده صبح امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور ارائه گزارش کنگره بازخوانی شخصیت امام علی (ع) با بیان اینکه این کنگره از خرداد ماه با تشکیل دبیرخانه کار خود را آغاز کرد، گفت: برای برگزاری آن از همه اساتید، نخبگان و دانشجویان دعوت کردیم و در نهایت یک هزار و ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه هر مقاله حداقل ۲۰ صفحه داشت و از این رو داوری آثار سخت بود، ادامه داد: در نهایت ۲۰۰ مقاله موفق به دریافت نمره بالای ۷۰ شدند و از مجموعه این مقالات یک کتاب چاپ شد.

دبیر اجرایی کنگره بازخوانی شخصیت امام علی (ع) با بیان اینکه کتاب سیمای امیرالمومنین (ع) در الغدیر نیز توسط این کنگره تدوین شد، افزود: این کتاب‌ها می‌تواند منبع خوبی ‌برای نسل آینده برای شناخت شخصیت امام علی (ع) باشد.

وی با بیان اینکه این کنگره در نوع خودش کم نظیر بود و ۱۷ جلد کتاب در آن رونمایی شد، ادامه داد: با همکاری دانشگاه آزاد اصفهان دوجلد کتاب از ۳۲ مقاله برتر این کنگره به زبان فرانسه و انگلیسی در دست تدوین است.

رضازاده با بیان اینکه حدود ۵۵ هزار جلد کتاب برای مدارس استان اصفهان در زمینه شناخت سخصیت حضرت علی (ع) چاپ و مسابقه‌ای در مدارس برگزار شد، گفت: در این مسابقات در هر مدرسه از نفر برتر تجلیل کردیم.

گفتنی است، دبیر اجرایی کنگره بازخوانی شخصیت امام علی (ع) ضمن تقدیر از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان لوح یادبود این کنگره را به علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان و ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اهدا کرد.

کد خبر 407495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.